رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: مرحله دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی سال 97توسط بخش دولتی این شهرستان آغاز شده است و در حال اجراست.

واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت دام سنگین شهرستان فهرجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت : بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و گاهی کشنده ویروسی می باشد که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو اهلی و اعضای خانواده گاوسانان می شود و پرخسارت ترین بیماری دام است که ضرر و زیان اقتصادی بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه این بیماری بعنوان طاعون برای صنعت گاوداری محسوب می شود، افزود :کنترل بیماری منوط به واکسیناسیون،مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات،اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات و گاهی معدوم نمودن میلیون ها راس دام است.

بماندشتی گفت :شدت علائم در گوسفند و بز نسبت به گاو کمتر بوده و این بیماری با علائمی مانند تاول در دهان،پا و پستان،ریزش بزاق،لنگش،افت شدید تولید و تلفات در گوساله ها،بره ها و بزغاله ها ظاهر می شود.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج از دامداران خواست نهایت همکاری را با اکیپ های واکسیناسیون سطح روستاها داشته باشند و در صورت بروز مشکل به شبکه دامپزشکی شهرستان مراجعه و یا با شماره 44281008تماس حاصل نمایند.


انتهای پیام/س

مرحله دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی سال 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار