سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت: زمان عربده‌کشی‌ها و قلدری نظامی رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم با اعلام اینکه زمان عربده‌کشی‌ها و قلدری نظامی رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است نوشت حمله موشکی اخیر اسرائیل به سوریه به عنوان آخرین تیر نخست وزیر آن برای نجات خود پس از رسوایی نمایش‌نامه تونل‌های حزب الله در جنوب لبنان بود.

عطوان نوشت: نتانیاهو که یک ماه پیش با ناکامی بزرگی در نوار غزه مواجه شد و اکنون هم انتخابات پارلمانی را در ماه آوریل آینده پیش رو دارد و طناب دار فساد هم در حال نزدیک شدن به گردنش است، می‌خواهد وجهه خودش را ترمیم و مجددا خود را به رأی‌دهندگان اسرائیلی به عنوان مردی قدرتمند و توانا برای برقراری امنیت معرفی کند. از این رو به عنوان وزیر دفاع این حمله موشکی به سوریه را ترتیب داد. این حمله تنها یک اقدام تحریک آمیز علیه سوریه نبود، بلکه تحریک شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بود.

حملات اسرائیل به انبار سلاح در منطقه لاذقیه نزدیک پایگاه‌های هوایی حمیمیم به سرنگونی هواپیمای روسی و کشته شدن ۱۱ نفر از کارشناسان امنیتی آن انجامید و این پوتین را واداشت تا در خصوص تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ به پدافند هوایی سوریه تصمیم فوری اتخاذ کند. بنابراین سئوالی که اکنون مطرح می‌شود، این است که مقامات روسیه درباره این اقدام تحریک آمیز اسرائیل در قبال قدرت و هیبت مسکو در سوریه چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد؟ آیا برای استفاده از موشک‌های اس ۳۰۰ به منظور مقابله با حملات هواپیما‌های اسرائیل نه فقط در حریم هوایی سوریه بلکه در لبنان و چه بسا در عمق خاک فلسطین (به سوریه) چراغ سبز نشان خواهند داد؟

هیچ پاسخی در حال حاضر برای این سئوالات نداریم، اما واکنش‌های خشمگینانه روسیه و روش بیان آن نشان می‌دهد در صورت حمله دیگر موشکی اسرائیل چه بسا این حمله حوادث بسیاری به دنبال داشته باشد که در سال جدید از برخی نشانه‌های آن باخبر خواهیم شد.

تصمیم آمریکا مبنی بر عقب‌نشینی همه نیرو‌های این کشور از سوریه طی دو ماه، ضربه کشنده‌ای به مقامات اسرائیل وارد کرد. این در حالی است که نیرو‌های آمریکایی نتوانستند به دو هدف مهم خود برای حضور در سوریه برسند که اولی نابودی داعش در شرق الفرات و دومی نیز واداشتن ایران و گروه‌های وابسته به آن به خروج نیروهایشان از سوریه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار