موسس مجمع جهانی اقتصاد (داووس) درباره آینده اروپا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس،کلاوس شواب، موسس مجمع جهانی اقتصاد (داووس) درباره آینده اروپا ابراز نگرانی کرد.

ترامپ امسال سفر هیئت آمریکایی به داووس را با توجه به تعطیلی بخشی از دولت لغو کرده است.

 موسس مجمع جهانی اقتصاد (داووس) درباره دونالد ترامپ گفت: من کمی بعد از کریسمس او را دیدم. او بسیار مشتاق به آمدن به اینجا بود. من فکر می‌کردم که او مثل سال گذشته یک شریک جالب در گفتگو‌ها خواهد بود، اما ما می‌دانیم که با توجه به تعطیلی دولت، او نمی‌تواند اینجا بیاید. ما سال آینده او را خواهیم دید.

کلاوس شواب گفت: من نگران هستم، زیرا ما در حال رفتن از مسیر خطرناکی هستیم. ما در مسیر پایانی دور اقتصاد بسیار قوی و مثبت هستیم که شاید با کاهش مالیات در آمریکا تقویت شود. همزمان، ما جنگ‌های تجاری داریم، بنابراین باید هر کاری را برای بازگشت اعتماد به آینده اقتصاد انجام دهیم.

موسس داووس گفت: من واقعا درباره آینده اروپا نگران هستم و با توجه به حضور اکثر سران اروپا به خصوص آنگلا مرکل در اینجا در این زمینه صحبت خواهیم کرد. من همچنین امیدوارم این نشست امکان طرح ایده‌های جدید را فراهم کند. آنچه که ما به آن نیاز داریم، دیدگاه‌هایی درباره آینده اروپاست.

کلاوس شواب گفت: من امیدوارم ما بتوانیم راهی پیدا کنیم که بتواند امکان همکاری و مشارکت بیشتر بین انگلیس که کشوری مهم است و بقیه بیست و هفت کشور اتحادیه اروپا را فراهم کند. جهان نیاز به برکسیت خوب دارد و نتیجه بد این تنش‌ها که بین اروپا و انگلیس و همچنین در داخل انگلیس می‌بینیم، به زیان همه است.

موسس داووس گفت: آنچه که امروز شاهد آن هستیم این است که جهانی شدن برنده‌ها و بازنده‌هایی را پدید آورده است. میلیون‌ها بلکه صد‌ها میلیون نفر از جهانی شدن سود می‌برند، اما این مسئله همچنین برخی را به عقب رانده است و ما امروز با باور قویتر به عدالت اجتماعی روبرو هستیم. شما در عصر رسانه‌های اجتماعی نمی‌توانید مردم را کنار بزنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار