رئیس شورای فدراسیون روسیه در خصوص اقدام اخیر دونالد ترامپ در امضای فرمان حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان گفت این اقدام مشکلات آمریکا را بیشتر خواهد کرد.

رئیس شورای فدراسیون روسیه: اقدام اخیر ترامپ در خصوص بلندی‌های جولان مشکلات بیشتری برای آمریکا ایجاد خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری روسی تاس، کنستانتین کاساچف، رئیس شورای فدراسیون روسیه در امور خارجه، در خصوص اقدام اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که فرمان حاکمیت دائم اسرائیل بر بلندی‌های جولان را امضا کرد اظهار کرد این کار مشکلات آمریکا را بیشتر خواهد کرد.

کاساچف در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «این حرکت یک ضربه به خود است که دونالد ترامپ مرتکب آن شد. این اقدام زخمی ایجاد خواهد کرد که برای ترامپ و کشورش مشکلات بیشتری به دنبال خواهد داشت. بله اسرائیل از آن تمجید خواهد کرد. با این حال، روند حل و فصل مسائل خاورمیانه در کل و تعاملات میان مهره‌های مهم منطقه‌ای پیچیده‌تر خواهد شد».

روز گذشته (دوشنبه) دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن با امضای فرمانی، ادعای حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت. ترامپ در حالی این فرمان را امضا کرد که بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد. رژیم اشغالگر صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد؛ هر چند این اقدام هیچگاه مورد تائید سازمان ملل قرار نگرفت.

تاکنون کشور‌های زیادی از جمله ایران، کانادا، روسیه، ترکیه، سوریه، بحرین و چندین سازمان بین‌المللی از جمله سازمان ملل این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار