دبیرکل حزب الله لبنان اقدام رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن جولان اشغالی به عنوان خاک رژیم صهیونیستی را توهین به جهان اسلام و جهان عرب دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در ارتباط با آخرین تحولات منطقه و جهان، به خاطر اتفاقی که اخیرا در موصل رخ داد و مردم عراق را عزادار کرد (غرق شدن یک قایق تفریحی با بیش از صد مسافر در جشن نوروز در رودخانه دجله)، تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله همچنین به مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری و نیز اسرای دربند رژیم صهیونیستی درود فرستاد و پیروزی‌های مردم یمن علیه دشمن متجاوز را تبریک گفت.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن ادعای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را توهین به جهان اسلام و جهان عرب دانست.

سید حسن نصرالله افزود: تمام کشورهای اسلامی و عربی اتفاق نظر دارند که جولان اشغالی جزئی از سوریه است و ترامپ با به رسمیت شناختن آن برای رژیم صهیونیستی به همگان توهین کرد. دولت آمریکا از جایگاه استکباری، سرکشی و طغیان به قوانین، جامعه بین الملل و قطعنامه‌های بین المللی احترام نمی‌گذارد و از آنها به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند.

وی افزود: آنچه روی داده تاکید می‌کند اولویت مطلق آمریکا و دولت های تابعه آن رژیم صهیونیستی است و هنگامی که هدف حمایت از اسرائیل است هیچ کس حتی متحدانش اهمیت ندارند. آمریکا با این کار خود ضربه سنگینی را به آنچه عملیات صلح در منطقه گفته می شود، وارد کرد.

نصرالله تصریح کرد: وقتی جهان به ترامپ اجازه داد تا قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد باب تجاوز کاری را مقابل امریکا باز کرد. با این شرایط انتظار می رود ترامپ بعد از مدتی دوباره پشت تریبون آمده و حاکیت اسرائیل بر کرانه باختری را نیز به رسمیت بشناسد.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه افزود: کشورهای عربی باید در نشست تونس اعلام کنند طرح عربی برای صلح را از دستور کار خارج کرده و به نقطه صفر برگردند. امروز و با این اقدامات ترامپ کسانی که تردید دارند، باید متقاعد شوند که تنها گزینه همان مقاومت است. جامعه بین الملل و قوانین بین الملل، کارایی خود را مقابل زورگویی های ترامپ از دست داده است

سید حسن نصرالله در مورد سخنان مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در لبنان گفت: مشاهده کردیم که وزیر خارجه باصطلاح قویترین کشور جهان متنی را خواند که در آن 18 بار نام حزب الله و 19 بار نام ایران ذکر شده بود. ما بسیار خوشحالیم که بزرگترین کشور جهان ما را دشمن خود می داند و ما آنها را به ترس انداخته ایم. خوشحالیم که دولت ترامپ تا این حد از حزب الله عصبانی است. در متن سخنرانی پمپئو حتی یک جمله صحیح، درست و مطابق با واقعیت نیافتم. وزیر خارجه امریکا حتی به این موضوع اشاره نکرد که برای لبنان مشکلی به نام اسرائیل وجود دارد . این رژیم است که مرتکب جنایت می شود.

نصرالله گفت: مردم لبنان خواهان ثبات داخلی هستند و نمی خواند دولتی حاکم باشد که اموال را غارت می کند و آن را هدر می دهد. حزب الله جزئی از طرف های لبنانی است که مردم به آن امید بسته اند. مقاومت که حزب الله هم جزئی از آن است، از لبنان دفاع کرد و سرزمین های آن را پس گرفت. پمپئو نسبت به اتفاقات لبنان نادان است و اطلاعتی که مطرح کرد را عده ای خیانت کار به او ارائه داده بودند.

سید حسن نصرالله خطاب به وزیرخارجه آمریکا گفت: این شمائید که منطقه را به ویرانی کشانده و مردم آن را می کشید. ما جزئی از جبهه مقابله با ویرانگری های آمریکایی تکفیری بودیم تا از لبنان و مردم آن حمایت کنیم. لبنانی ها به خوبی می دانند اگر داعش بر سوریه مسلط می شد چه اتفاقی برای لبنان می افتاد. این قدرت مقاومت و موشک های آن است که دشمن را بازداشته است.

وی افزود: آیا ایران هنگامی که پیشنهاد می دهد تا برق لبنان را تامین و به آن کمک کند، می خواهد مانع شکوفایی لبنان شود؟ پمپئو مجموعه ای از تهمت ها و دروغ ها را به ایران نسبت داد. بزرگترین جنایتکار، تروریسم و تهدید کننده کشورها (پمپئو)، ملت های جهان را علیه حزب الله تحریک کرد. از ما لبنانی ها می خواهند خون یکدیگر را بریزیم تا پمپئو و ترامپ خرسند شوند. امریکایی ها عصبانی هستند، چرا که لبنان به ثبات رسیده در حالی که آنها برای نابودی کشور ما تلاش کردند. امریکا خواهان بازگشت آوارگان سوری نیست و پمپئو دروغ می گوید.

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران در محافل بین المللی، میدانی، فرهنگی و تسلیحاتی در کنار ملت فلسطین ایستاده است، درحالی که آمریکا علیه ملت فلسطین تلاش می کند و می خواهد آنها گرسنه باشند. پمپئو! اگر حزب الله نبود تو به لبنان نمی آمدی و برای آن اهمیتی قائل نبودی. مشکل پمپئو این است که ما در کنار دولت سوریه جنگیدیم و اگر با معارضان بودیم دیگر با ما مشکلی نداشت. مشکل آمریکا با حزب الله و ایران این است که مانع اجرای معامله قرن و نابودی مسئله فلسطین توسط آن شده اند. ایران و قاسم سلیمانی فضل بسیار بالایی دارند، چرا که به ما کمک کردند تا امنیت ملت خود را حفظ کنیم.

نصرالله افزود: پمپئو گفته است جنگی را علیه لبنان آغاز نمی کند، ولی در واقع آنچه مانع از این اقدام شده، قدرت مقاومت است. از رئیس جمهور، رئیس مجلس و وزیر خارجه لبنان بابت آنچه به نماینده شیطان بزرگ گفتند سپاسگزاریم. ما باید برای ایجاد دولتی قدرتمند و مقتدر که به منافع ما اهمیت می دهد همکاری و از اختلافات عبور کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طاهاشفیعی
۱۱:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
سلام و تحیت و کرامت الهی برتو ای فرمانده ی مقتدر و مقاوم و ولایت مدار...
همیشه دعاگویت هستیم و به وجودت افتخار میکنیم،ای عزیز...
همیشه از بابت وجود پرخیروبرکتت،خدای متعال را شاکریم...
حرف وعملت الهی است...
باولایت،تاشهادت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
درود بر سید نصرالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
ننگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
حسینی گلپایگان
۱۰:۵۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
زنده باد سید حسن نصرالله افتخار آزاد مردان استعمار ستیز
زنده باد سید حسن نصر الله افتخار شیرمردان تکفیری ستیز
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۵:۵۵ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
درود بر سید حسن نصرالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
زنده باد سید بزرگوار، سید حسن نصرالله، مرحبا بکم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
دردوبلات بخوره به تن وطن فروشهای ازخدابی خبرودشمنان اسلام ودین فروشان.
آخرین اخبار