مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: اجرای طرح "هویت‌گذاری دام" یکی از راهکار‌های موثر در پیشگیری از قاچاق دام است.

کارگاه آموزشی هویت گذاری دام سبک و سنگین در بخش ماهان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  مسعودی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: با توجه به ضرورت اجرای طرح ملی هویت گذاری دام سبک و سنگین، لزوم نظارت بر ورود و خروج دام زنده در کشور و با وجود گستردگی جمعیت دام سبک و سنگین در استان‌ها اجرای طرح "هویت‌گذاری دام" یکی از راهکار‌های موثر در پیشگیری از قاچاق دام است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: به‌منظور اجرای این طرح، کلاس آموزشی هویت گذاری دام و توجیه ضوابط حاکم بر جابجایی دام زنده با حضور مسئولین و کارشناسان جهاد کشاورزی ماهان، نمایندگان دامپزشکی، مسئول اجرای طرح هویت گذاری، پیمانکار و مجری طرح در بخش و جمعی از دامداران بخش ماهان، در مرکز جهاد کشاورزی ماهان برگزار شد.

وی افزود: این طرح به منظور بهبود آمار و اطلاعات دامی، بهبود سیستم‌های پرورشی، اصلاح نژادی و طراحی و برنامه‌ریزی کلان در بخش‌های مختلف صنعت دامپروری اجرا شده است.

مسعودی تصریح کرد: باشناسایی و شناسنامه دار کردن دام‌های سنگین و سبک، امکان شناسایی بین المللی دام، تسهیل در صادرات و واردات دام، ردیابی دام‌های قاچاق، برنامه ریزی در جهت بهبود سلامت دام، شناسایی و ترویج نژاد‌های اصلاح شده برتر و افزایش کمی و کیفی تولیدات دامی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/س

هویت‌گذاری دام یکی از راهکار‌های موثر در پیشگیری از قاچاق دام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار