معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت:کویر واتباع بیگانه دو موضوع مهم در عرصه مبارزه با مواد مخدر استان کرمان هستند.

کویر و اتباع بیگانه محور توزیع مواد مخدر دراستان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت:وجود کویر و اتباع بیگانه ۲ موضوع مهم در موضوع مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۹ سمن در راستای مبارزه با مواد مخدر در این استان فعالیت دارد افزود: از مجموع سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان، ۴۱ سمن در حوزه پیشگیری، ۳۶ سمن در حوزه درمان، چهار سمن در حوزه کاهش آسیب و هشت سمن در حوزه صیانت فعالیت دارند.

وی یادآور شد: سمن‌ها به دلیل ماهیت مردمی، ظرفیت بسیار بالایی برای انعکاس آلام و معضلات اجتماعی دارند لذا از این رو نقش آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به وسعت و گستردگی این استان از یک سو و موقعیت جغرافیایی آن از سوی دیگر، گفت: بدون مشارکت فعال مردم و سازمان‌های مردم نهاد نمی‌توان به رسالت اصلی خود دست یافت.

وی گفت: نیرو‌های تلاشگر امنیتی، انتظامی، قضایی و سایر نهاد‌های دست اندرکار در امر مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان به خوبی در تمام عرصه‌ها قد علم کرده‌اند و در حد توان خود از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری می‌کنند.

بصیری با بیان اینکه رشد فزاینده تقاضای مواد مخدر صرف ایران نیست و موضوعی جهانی است، افزود: حداقل ۲۷۵ میلیون نفر از جمیعت ۱۵ تا ۶۴ سال در جهان حداقل یک بار در سال مواد مخدر و روانگردان مصرف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰۳ نوع مواد روانگردان و مخدر شناخته شده است، گفت: کاهش سن مصرف مواد مخدر و رشد شیوع مصرف در نوجوانان و جوانان موضوعی است که در تمامی جوامع موجب دغدغه خاطر مسئولان شده است و از سوی دیگر بهره گیری از شبکه‌های جهانی و سایبری با هدف فریب فرهنگی و جذب مشتری موجب اقبال جوانان و نوجوانان به سوی این مواد شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان افغانستان را به عنوان مهمترین نقطه آلوده در خاورمیانه دانست و افزود: میزان تولید مواد مخدر در این کشور رشد ۵۰ برابری داشته و در سال‌های اخیر در کنار کشت خشخاش، تولید مواد مخدر شیشه افزایش یافته که به شدت کشور ما و استان کرمان را تحت تأثیر قرار داده است.

بصیری عنوان کرد: مواد مخدر از اولویت‌های تهاجم فرهنگی و اجتماعی دشمنان است.

وی گفت: ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان معادل ۳۰۰ هزار نفر از اتباع غیرایرانی به ویژه افاغنه هستند بخش عمده‌ای از این افراد غیرمجاز هستند و باید برخورد مناسب با آن‌ها صورت گیرد.

بصیری افزود: برای حل مشکلات ناشی از وجود کویر و اتباع خارجی در استان کرمان، طرح‌های کلان کشوری تدوین شده که در صورت اجرای آن‌ها به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/ح

کویر و اتباع افاغنه محوریت معضل مواد مخدر

برچسب ها: افاغنه ، موادمخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
اتباع را بفرستید کشور خودشان عامل اعتیاد جوانان و مردم ایران همین اتباع افغانی هستن
آخرین اخبار