زمان برگزاری و شرایط شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس دوره اول متوسطه استعداد‌های درخشان اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش‌ و پرورش فارس گفت: آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس استعداد‌های درخشان، ساعت ۹ صبح جمعه ۸ شهریور همزمان با سراسر کشور در فارس برگزار می‌ شود.

امیر شیرازی نژاد افزود: دانش‌آموزانی که دارای معدل کل ۱۹ به بالا در پایه هفتم هستند، می‌توانند برای شرکت در این آزمون اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی و توسط داوطلب انجام می‌شود، تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند از ۱۲ تا ۱۷ مرداد برای ثبت‌نام و شرکت در آزمون به سامانه http://hoosh۸.medu.ir مراجعه کنند.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش‌وپرورش فارس گفت: کارت ورود به جلسه ۵ روز قبل از شروع آزمون در سامانه فوق قابل دریافت است.

شیرازی نژاد افزود: دانش آموزان در این آزمون باید در مدت‌زمان ۱۱۰ دقیقه به سؤالات دروس فارسی، هدیه‌های آسمانی، علوم، استعداد تحلیلی و ریاضی پاسخ دهند.

وی گفت: ۶۰ درصد نمره آزمون مربوط به استعداد تحلیلی و ۴۰ درصد نمره مربوط به آزمون استعداد تحصیلی با ۴۰ سؤال شامل ۱۰ سؤال هدیه‌های آسمانی با ضریب ۲، ۱۰ سؤال زبان و ادبیات فارسی با ضریب ۲، ۱۰ سؤال علوم با ضریب ۳ و ۱۰ سؤال ریاضی با ضریب ۳ است.

شیرازی نژاد ادامه داد: کلید آزمون تکمیل ظرفیت یک هفته پس از برگزاری این امتحان در سامانه http://hoosh۸.medu.ir/ قرار می‌گیرد و کارنامه افرادی که پذیرفته‌ نشده‌اند نیز یک هفته پس از آزمون صادر خواهد شد.

وی گفت: پذیرفته‌شدگان این آزمون می‌توانند از مهر در مدارس تیزهوشان مشغول به تحصیل شوند.
انتهای پیام/م

اعلام شرایط شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس استعداد‌های درخشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار