فرماندار شهرستان قلعه گنج گفت:اختلاف شهرداری قلعه گنج و پیمانکار برای تکمیل مسیر اصلی محله سرتک این محور را به یکی از پرحادثه‌ترین جاده‌های جنوب استان کرمان تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  شهرستان قلعه گنج سالهاست بعنوان شهر نمونه اقتصاد مقاوتی کشور شاخته شده است و معین اقتصادی این شهرستان نیز تا حدودی به کمک شهرداری این شهرستان رفته و پل‌های موجود در مسیر جاده "سرتک" نیز تکمیل گردیده و با وجود تکمیل زیرساخت‌ها این مسیر پرتردد شهروندان قلعه گنجی بدلیل اختلافات شهرداری و پیمانکار این پروژه هر روز یکی از اعضای خانواده خود را از دست می‌دهند.

یکی از شهروندان قلعه گنجی گفت:چند سالی‌ است که جاده سرتک ماهیانه چندین تصادف سخت را به خود می‌بیند و به محوری مرگبار برای شهروندان قلعه گنجی و کسانی که در حاشیه این جاده زندگی می‌کنند تبدیل شده است و مسئولان در این باره بی اهمیت بوده و عزم خود را برای تکمیل این پروژه جزم نمی‌کنند.

یکی دیگر از مردم منطقه گفت: این جاده، از وسط منطقه مسکونی می‌گذرد و منازل مسکونی نیز در کنار آن واقع شداند، جاده سرتک جزو مسیر‌های پرتردد شهروندان به شهر‌های منوجان، بندرعباس، بشاگرد، چاه دادخداد، رمشک و ... است و اکنون نیز بدلیل باریک بودن مسیر و همچنین نبود علائم و موانع هشدار دهنده مناسب به بستر انواع حوادث و سوانح رانندگی تبدیل شده است که می‌طلبد مسئولان مربوطه فارغ از هر نگاهی جان شهروندان قلعه گنجی را در اولویت قرار دهند.

یکی دیگر از شهروندان قلعه گنجی هم گفت: پروژه دو بانده کردن جاده سرتک سالها است استارت آن زده شده و هم اکنون به حال خود رها شده است و علائم هشدار دهنده نیز به ندرت در این مسیر مشاهده می‌شود و چندین نفر از شهروندان نیز بخاطر نبود موانع و علائم راهنمایی و رانندگی مناسب جان خود را از دست داده اند و چه بسا آسان‌ترین راه حفظ جان انسان‌ها و یا دستکم نجاتشان در این جاده استفاده از علائم هشدار دهنده بود و مسئولان مربوطه در این باره نیز سهل انگاری نموداند.

یکی از شهروندان نیز این چنین  گفت: داشتن راه ارتباطی مناسب و استاندارد جزو یکی از اساسی‌ترین نیاز‌های یک شهروند است.

حجت اسلام احمد نجنو امام جمعه شهرستان قلعه گنج در این باره گفت: با توجه به آمار بالای تصادفات وکشته‌های در جاده سرتک که مسیر اصلی ارتباط شهروندان به شهرستا‌های منوجان، بندرعباس، چاه دادخدا و دهستان رمشک است ، مسئولین مربوطه باید تمامی فعالیت‌های خود را تعطیل و تکمیل این مسیر حادثه خیز را جزو اولویت‌های خود قرار دهند.

محسن نسب امیری فرمانده سپاه این شهرستان نیز به مسئولان پروژه جاده‌ی سرتک بخاطر اهمیت بالای جان شهروندان تذکر داد: اقدام عاجلی برای تکمیل و ساخت این جاده داشته باشند و جان شهروندان  قلعه گنجی را در الویت قرار دهند.

عطا ناوکی فرماندار  شهرستان قلعه گنج نیز با ابراز تاسف از اتفاقات و تصادفات این جاده بیان داشت: تصادفات اخیر محدوده شهر قلعه گنج قابل توجیه نیست و همه متولیان ساماندهی این محور به نوعی مقصر هستند از پیمانکار ساخت پل‌ها گرفته تا اداراتی که در این زمینه باید کار را سرعت می دادند چه آن‌هایی که بایستی با اقدامات بازدارنده سعی در کاهش تصادفات می‌کردند و هم آن‌هایی که متولی فرهنگ سازی رانندگی صحیح هستند.

او افزود:با تذکر جدی به همه مجموعه دست اندرکار، از آن‌ها می‌خواهم نسبت به  تحول پل‌ها، زیرسازی ، روشنایی محور و نصب علائم راهنمایی و رانندگی که باعث کاهش تصادفات هستند در اسرع وقت اقدام کنند.

انتهای پیام/ی

ساخت جاده سرتک باید سرعت بگیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار