بر اساس نتایج یک نظرسنجی، حدود ۷۰ درصد مردم کره جنوبی با افزایش هزینه‌های استقرار نیرو‌های آمریکایی در این کشور مخالفند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شینهوا،  نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد مردم کره جنوبی از دولت می‌خواهند افزایش هزینه‌های نگهداری نیرو‌های آمریکایی مستقر در کره جنوبی را تقبل نکند.

با وجودی که آمریکا مدعی است شمار سربازانش در کره کاهش یافته است، هزینه‌های رو به افزایش آن‌ها کره جنوبی‌ها را نگران ساخته است. از میان پاسخ دهندگان ۲۲/۳ درصد معتقدند کره جنوبی بخاطر ترس از کاهش تعداد نیرو‌های آمریکایی باید با این هزینه‌ها کنار بیاید و ۸/۹ درصد از بیان دیدگاه خود سر باز زدند.

کره جنوبی و آمریکا هفته گذشته در خصوص میزان مشارکت کره جنوبی در پرداخت هزینه ۲۸۵۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در کره جنوبی مذاکره کردند که البته بی هیچ پیشرفتی، پایان یافت.

دهمین موافقتنامه اقدامات ویژه که به موجب آن کره جنوبی در هزینه نیرو‌های آمریکا سهیم است، در ماه مارس به امضا رسید و تا پایان سال جاری منقضی می‌شود.

آمریکا از کره جنوبی ۵ میلیارد دلار برای هزینه سال آینده درخواست کرده است. کره جنوبی موافقت کرده است که امسال، ۸۷۰ میلیون دلار بپردازد.

از سال ۱۹۹۱، کره جنوبی در هزینه نیرو‌های آمریکایی مشارکت داشته است که شامل هزینه شهروندان کره جنوبی است که در استخدام نیرو‌های آمریکایی در پایگاه‌های نظامی آمریکا در کره جنوبی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار