آلمان به دنبال گورستانی برای دفن بیش از ۲۸ هزار متر مکعب مواد رادیو اکتیوی است که از نیروگاه‌های هسته‌ای تعطیل شده این کشور در دو سال اخیر جمع‌آوری شده است.

آلمان به دنبال مکانی برای دفع ده‌ها هزار تن زباله هسته‌ای استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آلمان به دنبال محلی برای دفن هزاران زباله هسته‌ای است که پس از تعطیلی نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور در دو سال اخیر جمع آوری شده است.

وزیر انرژی و امور اقتصادی آلمان در این خصوص گفت یک تیم متخصص ویژه برای پیدا کردن محلی به منظور دفن محتویات حدود ۲۰۰۰ کانتینر ضایعات رادیو اکتیو کشنده مامور شده‌اند، اما این کار با مشکلات بسیاری روبه‌رو شده است.

بنا به گفته او مهلت زمانی تعیین شده برای این ماموریت سال ۲۰۳۱ است که «بهترین ایمنی به مدت یک میلیون سال» را فراهم می‌کند.

بر اساس گفته کارشناسان، یکی از مشکلات انجام این ماموریت نحوه انتقال و حمل و نقل میله‌های سوختی است که تا حدودی استفاده شده و اکنون در تاسیسات موقت نگهداری می‌شود. این کارشناسان می‌گویند «اگر درِ قوطی یکی از این میله‌ها را باز کنید، درجا خواهید مُرد. آن‌ها به شدت داغ هستند و حملشان بسیار سخت است.»

کارشناسان می‌گویند پیدا کردن یک گورستان دائمی برای این زباله‌ها که دارای ویژگی‌های خاص گفته شده باشد در بسیاری از مناطق آلمان غیرممکن است. این مکان باید دست کم یک کیلومتر زیر زمین و از نظر زمین‌شناسی «بسیار بسیار پایدار» باشد و همچنین زلزله‌ای در آن رخ ندهد، نشانه‌ای از جریان آب در آن وجود نداشته باشد و سنگ‌های آن متخلخل نباشند.

بنا به گفته کارشناسان، فلاند به دلیل داشتن سنگ‌های گرانیت برای ساخت چنین تاسیسات دفنی مناسب است، اما خاک آلمان از این خصوصیات برخوردار نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار