دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) طی نشستی در استانبول بار دیگر گفته رئیس جمهور فرانسه مبنی بر «مرگ مغزی» این سازمان را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشاتودی، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه، طی نشستی در استانبول ضمن رد گفته امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه مبنی بر «مرگ مغزی» ناتو تاکید کرد این پیمان می‌تواند با رفع اختلافات، قدرت بزرگ نهفته در این اتحاد را شکوفا کند.

او همچنین تاکید کرد که ناتو برخلاف گفته مکرون در شرایط بسیار سلامتی بسر می‌برد و اینکه می‌تواند بهترین کارکرد را در طی ۷۰ سال گذشته از خود نشان دهد.

استولتنبرگ همچنین در بخشی از سخنان خود که خطاب به حاضرین عرب در این نشست بود، مدعی شد: «امنیت خلیج (فارس) همانند امنیت ناتو برای ما مهم است و همکاری ناتو با کشور‌های عربی این منطقه نسبت به گذشته فعال‌تر شده است».

گفتنی است، امانوئل مکرون چندی پیش و در گفت‌وگو با نشریه «اکونومیست» ضمن اعتراف به این حقیقت که آمریکا پشت خود را به اروپا کرده، این را هم گفت که ناتو در شرایط بدی بسر می‌برد و دچار «مرگ مغزی» شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۵۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
از خداوند منان آرزومندیم و عاجزانه درخواست داریم همانطور که آمریکا و متحدانش بین کشورهای اسلامی و فرق و مذاهب دین اسلام با ایجاد شکاف و تفرقه و انشقاق تسلط و استیلا یافته اند همین مکر و خدعه را خداوند باریتعالی به آمریکا و متحدانش در ناتو برگرداند و موجبات اضمحلال و استیصال نیروهای ناتو در جهان شود
آخرین اخبار