ملکه الیزابت خطاب به نمایندگان مجالس عوام و اعیان گفت اولویت دولت من، خروج از اتحادیه اروپا تا ۳۱ ژانویه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، الیزابت دوم، ملکه انگلیس امروز در مراسمی به مناسبت گشایش پارلمان جدید، گفت اولویت اصلی بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور، خروج از اتحادیه اروپا تا ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ و مذاکره بر سر یک توافق تجارت آزاد با اتحادیه اروپا و سایر اقتصاد‌های بزرگ جهان است.

او در ترسیم خطوط کلی برنامه‌هایش خطاب به نمایندگان مجالس عوام و اعیان گفت: «اولویت دولت من، خروج از اتحادیه اروپا تا ۳۱ ژانویه است. سپس وزرای من، روابط آینده با اتحادیه اروپا را بر مبنای یک توافق تجارت آزاد که به نفع کل انگلیس باشد، بررسی خواهند کرد. آن‌ها همچنین مذاکرات تجاری با سایر اقتصاد‌های بزرگ جهان را آغاز خواهند کرد.»

انگلیس روز دوازدهم دسامبر، پس از سال‌ها بن‌بست بر سر خروج از اتحادیه اروپا، شاهد سومین انتخابات سراسری در عرض پنج سال گذشته بود.

در این انتخابات، حزب محافظه‌کار با کسب ۳۶۵ کرسی پیروز شد و توانست بیش از نیمی از کرسی‌های پارلمان (اکثریت) را در اختیار بگیرد. این بزرگ‌ترین پیروزی حزب محافظه‌کار در انگلیس از زمان پیروزی مارگارت تاچر در سال ۱۹۸۷ و بدترین شکست حزب کارگر در ۴۰ سال اخیر است.

با این پیروزی، بوریس جانسون به‌عنوان رهبر حزب محافظه‌کار، همچنان نخست‌وزیر انگلیس باقی خواهد ماند.

او در مراسم رونمایی از برنامه حزب محافظه‌کار برای دولت بعدی وعده داده بود در صورت پیروزی، انگلیس را روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار