وزارت امور خارجه انگلیس به اتباع این کشور درباره سفر به عربستان سعودی توصیه‌هایی کرد.

توصیه‌های وزارت امور خارجه انگلیس به اتباع این کشور درباره سفر به عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه انگلیس در پایگاه اینترنتی خود به اتباع این کشور توصیه کرد به جز سفر‌های ضروری، از سفر به مکان‌های زیر در عربستان سعودی خودداری کنند:

۱. مناطقی که ۱۰ تا ۸۰ کیلومتر با مرز یمن فاصله دارند
۲. فرودگاه بین‌المللی ابها و اطراف آن، واقع در استان عسیر

این وزارتخانه خطاب به اتباع خود افزود، اگر در حال حاضر در منطقه‌ای هستید که وزارت امور خارجه انگلیس سفر به آن را به غیر از دلایل ضروری منع کرده است، باید در نظر بگیرید که آیا دلیل مهمی برای ماندن در آنجا دارید یا خیر، اگر ندارید، آنجا را ترک کنید.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: حملات به زیرساخت‌های مهم عربستان محتمل است. فرودگاه بین‌المللی ابها در سال ۲۰۱۹ هدف چندین حمله قرار گرفته است. این حملات یک کشته و چندین زخمی برجای گذاشته است. در ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور), تاسیسات آرامکو، بقیق و خریص هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفتند. حملات ممکن است در مناطق دیگری در عربستان از جمله ریاض و جده و در خط ساحلی دریای سرخ نیز صورت بگیرد. از اولین حمله موشکی در ۴ نوامبر ۲۰۱۷ تا ۲۴ ژوئن ۲۰۱۸ , شش حمله موشکی رهگیری شده است.

وزارت امور خارجه انگلیس به اتباع خود توصیه کرد، در صورت وقوع حمله موشکی در خانه‌های خود بمانند، گزارش‌های رسانه‌های داخلی را رصد و به توصیه‌های مقامات محلی عمل کنند.

در بخش دیگری از بیانیه با اشاره به این که تظاهرات عمومی در عربستان سعودی غیرقانونی است، به اتباع انگلیسی توصیه شده است که اخبار رسانه‌های محلی را دنبال کنند و نسبت به تحولات داخلی و منطقه که ممکن است موجب اغتشاشاتی شود، هوشیار باشند و از اعتراضات و تظاهرات دوری کنند.

به علت عملیات امنیتی در منطقه قطیف در استان شرقی، به کارکنان سفارت انگلیس توصیه شده است فقط در طول ساعات روز به آن منطقه سفر کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است، با توجه به افزایش خطر حملات تروریستی در هواپیماها، از مارس ۲۰۱۷ تا کنون اقدامات امنیتی بیشتری در پرواز‌ها از عربستان به مقصد انگلیس انجام شده است. بنابراین اتباع انگلیسی باید به طور کامل با مقامات امنیتی همکاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار