سردبیر روزنامه رأی الیوم شیوع ویروس کرونا را جنگی بیولوژیک دانست که آمریکا با هدف نابودی اقتصادی چین به راه انداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم، در سخنان تصویری‌  هفتگی‌اش  آمریکا را به انتشار ویروس کرونا در جهان و در اختیار داشتن واکسن آن متهم کرد.

او گفت: امروز می‌خواهم درباره سه جنگ با شما صحبت کنم. نخست، جنگی که بسیار مهم است و جنگ‌های دیگری که اهمیتش کمتر از این جنگ نیست. جنگ نخست جنگ کروناست. الان مسائل شفاف‌تر شده و مشخص شده که یک جنگ بیولوژیکی است و جنگ تصادفی نیست و در صدر این جنگ نیز آمریکا قرار دارد و چه بسا آمریکا این ویروس را به سراسر جهان سرایت داده است. جنگ دوم نیز جنگ نفتی است که بین سعودی و روسیه شعله‌ور شده و به هرج و مرج و کاهش قیمت نفت به کمتر از ۳۰ دلار در هر بشکه منجر و باعث فاجعه برای کشور‌های نفت خیز عرب خلیج (فارس) و کشور‌های دیگر شده است. جنگ سوم نیز جنگ نیابتی در عراق است. حزب الله عراق به شلیک موشک به پایگاه التاجی آمریکا اقدام کرد و این گروه انتقام فرمانده‌اش یعنی ابو مهدی المهندس را گرفت و دو سرباز آمریکایی و یک سرباز انگلیسی را کشت. آمریکا نیز به پایگاه‌های بسیج مردمی حمله کرد که به کشته شدن شش نفر منجر شد.

چرا ویروس کرونا با تأخیر به آمریکا رسید؟

این روزنامه‌نگار مشهور عرب در ادامه افزود: با جنگ کرونا آغاز می‌کنم. سخنگوی وزارت خارجه چین، جهان را با سخنانش -که گفت این ویروس را آمریکا ساخته و چه بسا ارتش آمریکا این ویروس را در چین برای انتقام از این کشور منتشر کرده است- به لرزه در آورد.
این مقام چینی مجموعه سئوالاتی را مطرح کرد و گفت چرا این ویروس با تأخیر به آمریکا رسید؟ چرا در بیمارستان‌های آمریکا این ویروس وجود ندارد چرا تعداد مبتلایان زیادی در آن وجود ندارد؟ آمریکا سیصد میلیون نفر جمعیت دارد.

عطوان افزود: سخنان این مقام چینی، جنجالی به پا کرد. ما در ویدیوی قبلی گفتیم نظریه توطئه این بار درست است. آمریکا‌ بسا در حال انتقام از چین است. آمریکا از چین شکست تجاری خورده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گره‌ای به نام چین و تجارت با چین دارد. چین ظرف کمتر از ده سال، آمریکا را به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی از صدرنشینی به زیر کشیده است. چین ظرف پنج سال نیز دلار را به زیر کشیده است و چین اکنون برای نظام جدید مالی برنامه‌ریزی می‌کند که به سلطه دلار پایان می‌دهد.

آمریکا برای نابودی اقتصادی چین از طریق جنگ بیولوژیک تلاش می‌کند

او اضافه کرد: چین با روسیه و کشور‌های متضرر از تحریم‌های آمریکا مانند ایران و ونزوئلا و هند همکاری می‌کند. نقش کنونی چین اکنون خیلی زیاد است. پیش‌بینی می‌شود چین به قدرت اول اقتصادی و قدرت نظامی تبدیل شود. اگر این نظریه درست باشد شاید همین باعث شده است آمریکا برای نابودی اقتصادی چین از طریق جنگ بیولوژیک و ویروس کرونا تلاش کند.

سردبیر رای الیوم در ادامه گفت: این مسئله جای بحث و بررسی دارد و همه جهانیان باید درباره این نظریه صحبت کنند. نخستین کشوری که در جهان از بمب‌های اتمی استفاده کرد کدامین کشور بود؟ آمریکا بود که در جنگ علیه ژاپن استفاده کرد. آمریکا از طاعون برای نابودی سرخ‌پوستان بهره گرفت و همه سرخ‌پوستان را تارومار کرد و بیش از یکصد هزار سرخ پوست در این جنگ از بین برده شدند.

عطوان در ادامه اعلام کرد: نظریه توطئه درباره اعراب نیز وجود دارد. ما بهای سنگینی پرداخت کردیم. آمریکا با دروغ سلاح‌های کشتار جمعی، عراق را نابود کرد. نظریه توطئه درباره لیبی نیز اجرا شد. با داستان دموکراسی و دیکتاتوری به لیبی حمله کردند و مشخص شد آنان می‌خواهند قذافی را بکشند و به شیوه اهانت باری او را کشتند و به ناموسش تعرض کردند و علتش نیز تلاشهایش برای ایجاد پول آفریقایی بود که می‌خواست پول اروپا و دلار را تحت‌الشعاع قرار دهد. ما نیز از جنگ‌های آمریکا آسیب دیده‌ایم.

او افزود: بعید نیست آمریکا این ویروس را تولید کرده باشد و به چین فرستاده باشد تا اقتصاد چین را نابود کند. رشد اقتصادی چین الان به کمتر از ۳ درصد کاهش یافته است که پیش از این ۷ درصد بود. اقتصاد چین به شکل اساسی نابود شد. صادرات چین به شدت کاهش یافته است و همه این‌ها زیر سر آمریکاست، اما صادرات آمریکا و اقتصادش سر جای خودش است و بیکاری‌اش کاهش یافته است.

ترامپ واکسن کرونا را دارد

سردبیر روزنامه رای الیوم در ادامه به احتمال مبتلاش شدن ترامپ به کرونا اشاره کرد و گفت: موضوع مهم دیگر آن است که ترامپ با وزیر ارتباطات برزیل دست داد و با او در کاخ سفید و هیئت همراهش دیدار کرد و بعد مشخص شد وزیر ارتباطات برزیل به کرونا مبتلاست چرا به ترامپ چیزی نشد و خودش را قرنطینه نکرد؟ چون واکسنش را دارد و از این ویروس در امان است. نخست وزیر کانادا اعلام کرد خودش و همسرش مبتلا شده‌اند و خودشان را قرنطینه کرده‌اند تا مردم کانادا مبتلا نشوند. چرا ترامپ خودش را قرنطینه نکرد؟ این نظریه، سئوالات زیادی را مطرح می‌کند؟ آیا ترامپ سوپرمن است و کرونا با او کاری ندارد؟! مسئله دیگر آن است که ما درباره ابولا شنیده‌ایم و درباره ویروس آنفلونزای خوکی و مرغی شنیدیم که این مسائل در دنیا، جنجال به پا کرد و مردمان زیادی بر اثر ابولا و آنفلونزای خوکی و مرغی جان باختند.

عطوان گفت: الان جهان به لرزه در آمده است. این قطعا یک جنگ بیولوژیکی است. ایدز نیز بسیاری از مردم را به کام مرگ فرستاد و در جهان جنجال به پا کرد. الان دنیا بر اساس ارزیابی‌ها، بیش از ۶ تریلیون دلار به دلیل جنگ کرونا متضرر شده است. چرا بازار‌ها سقوط کرده است؟ من برایتان می‌گویم. من بر اساس تجربه روزنامه‌نگاری می‌گویم بازرگانان نخستین کسانی هستند که از حقایق مطلع می‌شوند. آن‌ها از این حقایق نیز از طریق کشور‌ها و دولت‌ها و به خصوص دولت‌های بزرگی مانند آمریکا و روسیه و چین مطلع می‌شوند. ممکن نبود بازار‌ها به خاطر آنکه چند هزار نفر مردند سقوط کنند. در برج تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱ میلادی سه هزار نفر کشته شدند، اما بازار‌ها به این شکل سقوط نکردند. میلیون‌ها نفر در عراق به دلیل محاصره تحمیلی آمریکا به عراق و به دلیل حمله آمریکا شهید شدند، اما بازار‌ها سقوط نکردند و شرکت‌های هواپیمایی بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار متضرر شدند. بازرگانان چگونه متوجه شدند و چگونه بازار‌ها سقوط کرد؟ چون آنان می‌دانند.

اگر جنگ بیولوژیک در میان باشد، انگلیس شریک آمریکاست

او همچنین اعلام کرد: بوریس جانسون نخست، وزیر انگلیس، و از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان ترامپ در بیانیه‌ای رسمی خطاب به ملت انگلیس گفت «مسئله بسیار خطرناک است و امکان دارد ۱۰ یا ۲۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شوند و ما ممکن است بسیاری از عزیزانمان را به دلیل این بیماری را از دست بدهیم». این سخن بسیار خطرناکی است چرا؟ چون اطلاعاتی دارد. انگلیس در همه جنگ‌های آمریکا شریک است. انگلیس اگر جنگ بیولوژیک در میان باشد در این جنگ شریک است همچنان که در جنگ عراق و جنگ سوریه نیز شریک است. این موضوع بسیار خطرناکی است و ویروس کرونا باعث نگرانی است. سقوط بورس‌ها به این شکل، خطرناک است.

عربستان از جنگ نفتی متضرر می‌شود

این روزنامه‌نگار باسابقه در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: به مسئله مهم دیگری یعنی جنگ نفت منتقل می‌شویم. نمی‌دانیم چرا محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، زمان کنونی را برای جنگ نفتی علیه روسیه انتخاب کرد. روسیه یک کشور بزرگ است و تنها شانزده درصد از بودجه روسیه به نفت متکی است. روسیه راضی نبود که به توافق اوپک در خصوص کاهش تولید نفت به میزان یک و نیم میلیون بشکه در روز پایبند باشد تا قیمت‌ها بالا بماند. ترامپ خوشحال است یا ادعا می‌کند که خوشحال است، چون وضع کنونی نفت باعث می‌شود قیمت‌ها برای شهروندان آمریکایی کاهش پیدا کند.

عطوان افزود: بیشتر کشور‌های نفت خیز، عربی مسلمان هستند مانند الجزایر و لیبی و کشور‌های عرب خلیج (فارس) و نیجریه که از کاهش قیمت نفت متضرر می‌شوند. عربستان نیز متضرر می‌شود. عربستان حدود ۶۰ میلیارد دلار کسری بودجه دارد و ممکن است در آینده به ۱۲۰ میلیارد دلار برسد. ذخیره ارزی کشور‌های عرب خلیج (فارس) نیز به دلیل کاهش قیمت بورس‌ها به نصف کاهش یافته است. بورس آمریکا بسیار بسیار متضرر شده است. همچنین بورس انگلیس و اروپا متضرر شده است. مسئله، بسیار خطرناک است.

اگر آمریکایی‌ها دنبال دموکراسی هستند، از عراق خارج شود

او درباره جنگ سوم هم گفت: من از بابت عراق نگرانم. آمریکا باید عقب نشینی کند، زیرا مجلس عراق تصویب کرده است همه نیرو‌های خارجی باید از عراق عقب‌نشینی کنند و به خصوص نیرو‌های آمریکایی از پایگاههایشان در عراق بروند. چرا آمریکا عقب‌نشینی نمی‌کند؟ آمریکا شش هزار نیرو در عراق دارد. از عراق چه می‌خواهند؟ عراق را ویران کردند چرا در پایگاه‌های عراق ماندند؟

سردبیر رای الیوم در ادامه خطاب به آمریکایی‌ها نوشت: نیروهایتان را از عراق خارج کنید. مگر شما دنبال دموکراسی نیستید؟ پارلمان منتخب تصویب کرد از عراق بروید خب بیرون بروید. سلیمانی و ابو مهدی را ترور کردید. عراقی‌ها زمانی که آمریکا در سال ۲۰۰۳ میلادی عراق را اشغال کرد مقاومت کردند. حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق تازه آغاز کار است و احتمالا تحولات خطرناکی نیز به دنبال خواهد داشت، اما آمریکا در نهایت با شکست از عراق خارج خواهد شد همچنان که دفعه گذشته از عراق خارج شد و همچنان که از افغانستان خارج خواهد شد، زیرا آمریکایی‌ها همواره در شرارت‌ها و اشغالگری‌ها و تهاجمات دست دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۸:۳۳ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
بنظراینجانب هیچ.نیرویی.بجز.سپاه.مردان.خدا.نمیتونن.جواب.این بیشرفا رو بدن.به.امید.خدا.حرکت.کنن.هممون.پشتشونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
هر مسئول امریکایی کرونا گرفته بلافاصله بعد از ... روز شب خوابیده صبح زود خوب شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
هر کشوری که جنگ بیولوژیک را از طریق ویروس کشنده کرونا آغاز کرده باشد،خیانت بزرگی به انسانیت کرده است!
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۰:۴۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۹:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
آمریکا ام الفساد است
Iran (Islamic Republic of)
ر ضا
۰۴:۳۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
شما مطمئن باشید اگه کار ترامپ باشه ، با توجه به اینکه اکثریت مردم آمریکا از ترامپ متنفر هستند ، یکی از حزب مخالفش لوش میده ، در ضمن از همه دنیا تو آمریکا دانشمند وجود داره و یکی لوش میده .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۴۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
بنده بارها گفتم از سه ماه پیش حمله بیولوژی به ایران از کشورهای شمالی ایران افازشد نومنه پرنده های مهاجر ایران میتوانست با قرنطینه کردن شهرهای شمالی واعلام فوق العاده اجازه شیوع راندهد امریکا درمرحله بعد با اعزام ناقل برای مسعولین ومراکز فرهنگی اقدام کرد حمله انجام شده وما دیر اقدام کردیم
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۲۰:۲۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
ترامپ به مردمش اهمیت نمیده حالاچند نفری از مردمش هم به خاطر سیاست کثیفش قربانی هم بشن اینو مطمعن هستم وقتی که کرونا را دست کم گرفته لابد واکسنشم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
... ترامپ دستاورده ویروس که به دست ازمایشگاهای میکروبیش ساخته شده حالا گریبانه مملکت خودشو گرفته لعنت ... انشاالله عزیزترین کساش بگیرن
United States of America
سید علی
۱۲:۵۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
خسته نشدید از این همه دشمن دشمن
خود امریکا هم که گرفتارش شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
این یه نمایشه خودشون ویروس رو وارد کشورشون کردن تا وانمود کنن که اونا سازنده ویروس نیستن مطمئنا اونا که خودشون این ویروس رو ساختن واکسنش هم دارن. آمریکا برای اهدافش به مردم خودش هم رحم نمیکنه
France
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
نظامیان ونجبگان ووزارت دفاع باید بفکر جنگهای شمیائی.میکربی .وبیولوزی. هم باشند.واینگونه سلاح ها ودفاع درمقابل این حملاتو داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
الهی ترامپ به خاک سیاه بشینه.خدا لعنت کنه آمریکارو.الهی خدا جوابشونو بده
بی شرف ها
Germany
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
دلم میخواد دوباره ججمع بشیم بگیم مرگ بر آمریکا !
Germany
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
من هر چی فقط شما بگی باور میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
این جنگ باشه یا هر چیز دیگه ،مشکل از ما بوده که وقتی باید دروازه کشور رو روی ویروس می بستیم نبستیم ،وقتی باید انتخابات رو به تعویق می انداختیم نکردیم ،وقتی باید قم رو قرنطینه می کردیم نکردیم ،این از ضعف مدیریت کشور ما کم نمیکنه.اگه جنگ با آمریکا باشه ما خیانتکارایی رو داشتیم که دروازه کشور رو روی دشمن باز کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
دوست عزیز منشع کرونا در ایران مشخص نیست.قم اولین ازمایشها مثبت شد این به معنی مبدا بودن قم نیست بلکه به معنی وجود وبروس در کشور بود بعد از مثبت بودن قضیه در قم ازمایشات شهرهای دیگه هم مثبت شد.و این یعنی این ویروس پخش بوده از قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
الان فرانسه انتخاباتش رو تعویق انداخت؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
بابا حقوقمون کی می ریزند ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
اینها حدث و گمان نیست
این حرفهای اقای عطوان کاملا حقیقت دارد و امریکا تا الان جنایت های بزرگی روی زمین انجام داده ، انشااله خدا نابودشان کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
خوبه که آمریکاهست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
خیلی خلاصه میگم برادر دانشجو گوش کن البته تا همه مردم بدانند هزاران نفر کشته شده اند از آقای جان بابایی معاونت وزیر بهداشت در برنامه شبکه خبر از واکسن ایرانی سئوال شد گفت اصلا ما اجازه نداریم چون سازمان جهانی بهداشت اجازه نمی دهد این کار تخلف است! بدانید سازمان جهانی بهداشت زیر نظر فرمانده نظامی امریکایی در منطقه ما فعالیت میکند و لذا این سازمان مخالف تولید واکسن و داروی ایرانی کرونا در کشور است و متاسفانه وزارت بهداشت غربگراو امریکا پرست روحانی هماهنگ با آنهاست و مرگ مردم برای شان مهم نیست از این گذشته اخیرا گرو های جهادی عراق به پایگاه های امریکا در عراق حمله کرده اند و فرمانده امریکایی منطقه گفته است" کرونایی که در ایران ایجاد شد ایران را جری تر کرده است همچنین استاد روازاده گفته است من حاضرم همه بیماران کرونایی را ببوسم و آنها را درمان کنم اما نمکی دوتابعیتی و وزارت بهداشت امریکایی اش اجازه ندادند در رابطه با شیوع کرونا از قم نیز با توجه بآنکه امام صادق فرموده است در مواقع بلا و بیماری مردم به قم پناه ببرند " اما دولت شروع و شیوع کرونا را از قم اعلام نمود تا مردم نتوانند به قم و حرم حضرت معصومه پناه ببرند آیا حفظ حکومت از حفظ دین اسلام برای مسئولان عالیه مهمتر است ؟! از نقطه نظر اقتصادی هم کشورهایی مثل چین ایتالیا کره بخصوص در شرف پیروزی بر اقتصاد امریکا بودند و کرونا ایجاد شد تا اقتصاد شان تعطیل شود با وجود همه این دلایل آیا کرونا سیاسی نیست؟! چرا مسئولان عالیه نظام سکوت کرده اند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
حالت خوبه داداش احیانا سرت به جایی نخورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا( شیطان بزرگ) بکشید. مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
من یه ماه پیش گفتم کار آمریکاست ویروس و آنتی ویروس رو با هم ساختن
Germany
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
متوهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
ترامپ اعلام کرده توجهی به کرونا نمیکنه وبا همه دست میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
آره و این رفتارش مشکوکه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۱۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
کرونا در شیطان اثر نمی کنه.ترامپ خود شیطانست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
نه این طرف توهم داره جمعیت۸میلیاردی کره زمین باید۴میلیاردش کم شودچون منابع زمین جوابگوی این جمعت نیست خودبخود۸میلیاردبراثرکروناوعوارض آن فوت میشوندتازمین هم نفس راحتی بکشد
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۱:۱۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
این حرف چیه؟مردم دارن عزیزاشون رو از دست میدن تو میگی زمین نفس بکشه؟زمین جوابگد میست.ادمین نزار با اعصاب مردم بازی کنن.نظرات رو نخونده تایید میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
دقیقا این علت اصلی جنگا، بیماریا و بحرانا در جهانه
چون بعضیا فکر می کنن زمین ظرفیت این جمعیت رو نداره و باید مردم رو به کشتن داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا مرگ برآمریکا مرگ برآمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
آمریکا با این کار میخواد کشتار جمعی راه بندازه و از این طریق کشورها را به زانو در بیاره ولی کور خونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
دستت درد نکنه خوب نوشتی عطوان
France
حامد
۱۰:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
جنک اقتصاد با کشورچین داشت اما اگرمردم روز اول کرونا ایران به سفرنمی رفتن حالا ایران کرونا نداشت

درسیل برف شماتهرانی سفرهاکردین هواخوب بودنه برف نه سیل به سفررفتین کرونا جدی نگرفتین دیدچی شدسراسرایران کرونای شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
خدا همه این جنایتکارها رو ک اینجوری دنیا رو درگیر کردن از بین ببره.
Germany
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
گفته شده که ۵۲ مرکز فرهنگی رامیزنیم !
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۳:۵۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
اگر نفوذ داخلی نداشت، عمرا اینهمه اتفاقات بد میافتاد،
پاینده باد ای ایران،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
ترامپ فامیلش هم بسیار شبیه تراپ بمعنی درمانه و ذهنش هم همواره به ایجاد بیماری و حمله به بیماران سوق داده میشه

امریکای ترامپ دوران شرم آوری را سپری میکنه

تحریم کودکان بیمار پروانه ای و سایر بیماران
کشتار مردم با کرونا
سیل، زلزله ، خشکسالی و ایجاد بلایای طبیعی دیگر بصورت مصنوعی و هزاران جنایت دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
حتی فامیلش هم شبیه ضربان قلبیه که ارست میکنه
خدا بشر را از دست چنیین موجوداتی نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
امضاش
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۹:۳۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا ، الهم عجل لویلک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
قطعا ترامپ واکسنشو داره وگرنه بایدبعد از دیدار با افراد ناقل ویروس خودشم کرونا میگرفت در حالی که نگرفت وخودشم مطمین بود که نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
دوست گرامی شما همین الان با یه کرونایی دست بده بعد برو دستت رو بشور هیچ اتفاقی هم برات نمی یوفته
هیچ ربطی هم به واکسن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
آقای محترم اینکه میگن یک تا یک متر و نیم فاصله بگیرین برا چیه؟
چون یه متخصص میگفت احتمال انتقال از طریق هوا در فاصله های نزدیک را هم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
با سلام, دولت امریکا واکسن کرونا رو داره و الان که کشورش دچار شده و نمیتونه بگه واکسن داره, دنبال راهیه که بگه مثلا از آلمان گرفته یا خودش همین چند روزه ساخته, با این بهانه به زودی واکسنی که از قبل داشته رو برای مردمش استفاده میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
ویروس کوید ۱۹ در محیط‌های سربسته مثل icu و جا‌هایی که بیماران دستگاه‌های کمک تنفسی استفاده می‌کنند می‌تواند از طریق هوا باعث انتقال به فرد دیگری شود. در شرایط عادی و محیط باز اصلا نمی تونه رو هوا بمونه
شما یه نظریه واکسن دادی حالا توش موندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
عزیزم اونا قبلش واکسنش رو با یه واکسن دیگه قاطی کردن و بدونیکه حتی مردمشون خبر بشه به اوناییکه میخواستن زدن و شاید این وسط برا رد گم کنی میزبانی کرونا رو هم گذاشتن برا مهاجرین و غیر امریکائیای ساکن در امریکا که قربانی بشن و کسی هم شک نکنه
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۸:۴۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
عبدالباری ،

یک عینک قوی بزن ، شاید غیر از آمریکا را هم دیدی .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
عینک نمی خواد داداش هر فتنه ای درکجای دنیا باشه حتما ردی از شیطان بزرگ در آن دیده میشه.
-
الف
۱۰:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
یعنی تو دوست آمریکایی؟ بهت برخورد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
حتما تو هم نون خور آمریکایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
این سردار ما را کشت و غرورانه گفت من بودم .. کجاش بد گفته
ثانیا ترامپ مگر ترامپ امریکاست .. او یک ادمکش جنتیت کار است که باید از منطقه بیرو برود والا دائم منطقه نا امن است
France
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
انگلیسو فرانسه وهمه نوکران داخلیش =امثال تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
این خبر عالی بود که ترامپ واکسن کرونا زده
واقعا سازمان بهداشت جهانی چکاره ست پس
کل کشورها آمریکا رو متهم کنن و شکایت کنن پیگیر بشن
باید تمام آزمایشگاههای بیولوژیکش بازدید بشه و مشخص بشه کار کی بوده این ماجرا
یه دنیایی داره میمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
فعلا که زور کسی بهش نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
یعنی از آمریکا پیش آمریکا شکایت کنن؟!!!!
معادله ی تلخیه
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۰:۱۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
آخه مشکل اینه که کل سازمان های جهانی نظیر همین یهداشت جهانی ، یونسکو ، یونیسف ، صندوق بین المللی پول و ... همه شون زیر نظر غیر مستقیم ارتش آمریکا کار میکنند پس تو خود بخوان حدیث مفصل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
بابا تمام سران کشور ها یا مرعوب آمریکا هستند یا دست نشانده جرات نمیکنن بدون اذن اون کاری بکنن الحق کشورهایی مانند ایران و کوبا وونزولا کمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
چرا منفي ميدي مگه بويي از انسانيت نبرده اي؟
United States of America
حسین
۰۸:۲۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
کار هرکسی خدا بزنه کمر خودشو خانوادش خیلی از خانوادها رو داغ دار شدن خیلیا بیکار شدن خدای هست جوابشونو میده
Iran (Islamic Republic of)
زی زی
۱۰:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
چرا پرچم آمریکا زده مال شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
خب از آمریکا پیام داده
آخرین اخبار