با همکاری سازمان ملل با شبکه‌های اجتماعی، کاربران آنلاین به طور خودکار به وب‌سایت سازمان بهداشت جهانی هدایت می‌شوند تا از انتشار اخبار جعلی درباره ویروس کووید ۱۹ جلوگیری شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «فدلا چایب» سخنگوی ارشد سازمان جهانی بهداشت روز گذشته اعلام کرد دولت‌ها باید اقدامات احتیاطی درباره شیوع، تشخیص و معالجه کووید ۱۹ را افزایش دهند و به همه توصیه کرد از منابع معتبر اطلاعاتی مانند سازمان بهداشت جهانی برای کسب اطلاعات درباره این بیماری استفاده کنند.

چایب در این خصوص توضیح داد «همه باید قوانین بهداشتی را رعایت کنند و برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی در خصوص کووید ۱۹ سازمان ملل با سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله توییتر، فیس بوک، پینترست و سایر رسانه‌ها همکاری خواهد کرد.» او در ادامه اضافه کرد در کشور‌هایی که به شدت تحت فشار شیوع این ویروس هستند این همکاری سبب خواهد شد «کاربران آنلاین به طور خودکار وارد وب‌سایت سازمان بهداشت جهانی شوند.»

در عین حال، این سخنگو در ادامه گفت «هر کشوری باید بسته به شرایط خاص خود و میزان شیوع کووید ۱۹ قدم بردارد. اما مهمترین چیز همکاری همگانی و رعایت اصول بهداشتی است که مقامات به مردم ارائه می‌دهند.»

ویروس کرونا که نخستین بار در شهر ووهان چین در اواخر ماه دسامبر دیده شد تاکنون به بیش از ۱۶۲ کشور و قلمرو سفر کرده و ۱۸۲۷۲۵ هزار نفر را در سراسر جهان تا به این لحظه آلوده کرده است. از این میان ۷۱۷۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۷۹۸۸۳ نفر نیز تا این لحظه بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار