بر اساس آمار‌های صنعتی در آمریکا، این کشور بزرگترین رکود صنعتی خود از سال ۱۹۶۴ تاکنون را ثبت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صاباح، صنعت آمریکا طی ماه مارس ضربه سختی را تجربه کرده و با افتی بی‌سابقه مواجه شده است. بر اساس گزارش منابع آمریکایی تولیدات صنعتی آمریکا بیشترین کاهش و ضرر را پس از جنگ جهانی دوم تجربه کرده است.

روز چهارشنبه فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که تولیدات صنعتی ماه گذشته ۶.۳ درصد کاهش یافته است، این کاهش تولید به بخش تولید خودرو هم سرایت کرده و اثر سوئی بر آن داشته است. تولیدات صنعتی آمریکا شامل کارخانه‌ها، تولید برق و استخراج از معادن کاهش ۵.۴ درصدی را تجربه کرده است. این کاهش بزرگترین رکود تاریخ آمریکا از سال ۱۹۶۴ است و به مراتب بدتر از آن چیزی است که اقتصاددانان انتظار آن را داشتند.

تولید اتومبیل هم کاهش ۲۷.۲ ٪ را در ماه مارس تجربه کرده است. برقراری وضعیت قرنطینه و محدودیت‌ها، در ادامه فعالیت اقتصادی در آمریکا باعث شده که رکود صنعتی آمریکا ادامه‌دار شود. هرچند که رکود اقتصادی ضرر بزرگی برای آمریکا در پی خواهد داشت، اما نسبت به حفظ جان میلیون‌های آمریکایی از اهمیت کمتری برخوردار است. ترامپ اما بدون توجه به این مسئله بارها تاکید کرده که می‌خواهد تمام فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا مجددا آغاز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار