دیوان عالی رژیم صهیونیستی با تشکیل جلسات استماع درباره تشکیل کابینه ائتلافی از سوی بنیامین نتانیاهو تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیوان عالی رژیم صهیونیستی از امروز، یکشنبه، به مدت دو روز جلسات استماعی را به منظور بررسی اینکه آیا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم می‌تواند با توجه به داشتن پرونده‌های فساد مالی مجددا تشکیل کابینه دهد، برگزار خواهد کرد.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، در صورتیکه دیوان عالی بر علیه نتانیاهو رای دهد، برای چهارمین بار باید انتخابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود. بسیاری از گروه‌های حقوق بشری در سرزمین‌های اشغالی از دادگاه عالی این رژیم درخواست کردند تا مانع تشکیل مجدد کابینه ائتلافی از سوی نتانیاهو شود و او را برای همیشه از عرصه سیاسی این رژیم کنار گذارد.

یک مقام دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرد از امروز استدلال‌های مربوط به تشکیل کابینه ائتلافی با توجه به کیفرخواست‌های ارائه شده علیه او (نتانیاهو) را بررسی خواهیم کرد.

نتانیاهو و بنی گانتز، رقیب او از حزب آبی و سفید، پس از جدال طولانی مدت بر سر تشکیل کابینه ائتلافی سرانجام در این باره به توافق رسیدند. بر اساس این توافق نخست‌وزیری در اراضی اشغالی به صورت گردشی بین نتانیاهو و بنی‌گانتز در حال چرخش خواهد بود. گانتز تا زمان نخست‌وزیری در پست وزارت جنگ در کابینه حضور خواهد داشت.

در حالیکه پرونده فساد مالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قطورتر می‌شود، هفته گذشته دادستان این رژیم با تشکیل کابینه از سوی او موافقت کرد. آویخای مندلبیت، دادستان رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای به دیوان عالی این رژیم اعلام کرد ماموریت نتانیاهو برای تشکیل کابینه بعدی این رژیم منع قانونی ندارد.

روز گذشته، هزاران تن از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به توافق بنیامین نتانیاهو با بنی گانتز، رئیس پارلمان برای تشکیل کابینه ائتلافی به خیابان‌ها ریختند. بر این اساس، هزاران تن از معترضان به توافق این دو مقام صهیونیست به خیابان‌های تل آویو آمدند و اعتراض خود را به این مسئله نشان دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار