رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا گفت احتمال دارد مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی هفته آینده برای ارائه پاره‌ای از توضیحات درباره شرایط کنونی در مجلس سنا حاضر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، سناتور «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا گفت احتمالا آنتونی فائوچی، عضو کارگروه ویژه مقابله با کرونا و مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، هفته آینده در مقابل سنا حاضر خواهد شد تا توضیحاتی درباره عملکرد دولت در خصوص نحوه مقابله با این بیمای همه‌گیر بدهد.

این در حالی است که چند روز پیش کاخ سفید اعلام کرده بود فائوچی از شهادت دادن در مقابل کمیته‌های مجلس نمایندگان منع شده است. به نظر می‌رسد از آنجاییکه جمهوریخواهان کنترل مجلس سنا را برعهده دارند و دموکرات‌ها بر مجلس نمایندگان تسلط دارند، مارک میدوس، رئیس کارکنان کاخ سفید تصور می‌کند فائوچی در مجلس سنا با رفتار منصفانه‌تری برخورد خواهد کرد.

دولت ترامپ روز دوشنبه دستورالعمل‌های جدیدی را برای اعضای کارگروه ویژه مقابله با کرونا صادر کرد و آن‌ها را از پذیرش دعوت نامه‌ها برای حضور در کمیته‌های کنگره در این ماه منع کرد، مگر آنکه میدوس اجازه دهد.

با این حال، چاک شومر که در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، گفت فائوچی پس از آنکه از شهادت در مجلس نمایندگان منع شد احتمالا هفته آینده در سنا حاضر می‌شود، هرچند با توجه به کنترل شدیدی که روی مشاوران ترامپ اعمال می‌شود معلوم نیست او اجازه یابد در مجلس حاضر شود یا خیر.

شومر اضافه کرد دموکرات‌ها با فائوچی، همچنین دبورا بیرکس، مشاور ارشد بهداشت کاخ سفید، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، تماس گرفته‌اند تا در کنگره شهادت دهند. اما پاسخ آن‌ها منفی بوده است. شومر در ادامه افزود «با نگفتن حقیقت، با نشنیدن حقیقت و با گوش نکردن به حرف‌های دانشمندان، آن‌ها دارند این بحران را طولانی‌تر می‌کنند. دارند وخامت وضع اقتصاد را طولانی می‌کنند.»

روز دوشنبه نیز شومر در پیامی توئیتری از مقامات دولت ترامپ خواسته بود تا در کنگره حاضر شوند و در ارتباط با وضع کنونی آمریکا که به شدت درگیر ویروس کرونا شده است توضیحاتی ارائه دهند. او در توئیتش نوشت «مجلس سنا باید از دکتر فائوچی، دکتر بیرکس و منوچین توضیحاتشان را بشنود. باید بدانیم که چرا بسیاری از مشاغل کوچک در دریافت وام مشکل داشته‌اند. باید بدانیم که چرا چک‌های بیمه بیکاری نتوانسته به کارگران برسد. باید بدانیم که چرا هنوز آزمایش کافی نداریم!»

آمریکا با بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر مبتلا و بیش از ۶۹ هزار نفر قربانی در صدر کشور‌های آلوده به ویروس کرونا قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار