روسیه با گزارش بیش از یازده هزار مبتلا در یک شبانه‌روز بار دیگر رکورد خودش را در ابتلای روزانه به کرونا شکست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، ویروس جدید کرونا که در روسیه در مقایسه با سایر کشور‌های جهان بنا بر گزارش‌های رسمی به نسبت دیرتر شیوع یافت این روز‌ها به اوج شیوع خود رسیده است و هر روز رکورد جدیدتر و عجیب‌تری ثبت می‌کند.

براساس آمار رسمی اعلام شده از سوی ستاد مبارزه با گسترش کرونا در روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۲۳۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کووید-۱۹ در ۸۴ منطقه این کشور به ثبت رسیده است. طبق این آمار تاکنون ۱۷۷ هزار و ۱۶۰ نفر در روسیه به کرونا مبتلا شده‌اند. این ستاد همچنین گزارش داد که طی شبانه‌روز گذشته ۸۸ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در این کشور فوت کرده‌اند و به این ترتیب آمار کل جانباختگان کرونا در روسیه به ۱۶۲۵ نفر رسیده است.

روسیه که راهکار انجام آزمایش‌های گسترده برای شناسایی مبتلایان به کرونا را در پیش گرفته، یکی از کشور‌هایی است که بیشترین آزمایش کووید-۱۹ را بر روی شهروندانش انجام داده و بنا بر اعلام مقامات بهداشتی این کشور تاکنون نزدیک به ۵ میلیون تست کرونا صورت گرفته است.

کرونا در میان نیرو‌های نظامی روسیه نیز رخنه کرده است و بنا بر اعلام وزارت دفاع این کشور بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از نظامیان آن به ویروس کرونا آلوده شده اند؛ پس از انجام تست‌های گسترده در میان نیرو‌های مسلح این کشور از ماه مارس تاکنون، تست یک هزار و ۱۷۷ نفر از نظامیان مثبت اعلام شده است که از این تعداد یک نفر در شرایط وخیم قرار دارد و ۱۴ نفر نیز در شرایط متوسط هستند و بقیه نیز هیچ‌گونه علائمی نداشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار