مرکز هماهنگی روسیه و سوریه در خصوص مقابله با کرونا در اردوگاه پناهندگان رکبان به آمریکا هشدار داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، مرکز هماهنگی روسیه و سوریه در بیانیه‌ای مشترک امروز سه شنبه اعلام کردند، آمریکا هیچ اقدامی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در اردوگاه پناهندگان رکبان سوریه که تحت کنترل آمریکاست، اتخاذ نکرده است.

در این بیانیه آمده است: آمریکا که منطقه ۵۵ کیلومتری التنف را اشغال کرده است، هیچ اقدامی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در اردوگاه این منطقه انجام نمی‌دهد. فقدان کمک‌های پزشکی مناسب، تجهیزات محافظت فردی، آزمایش و همچنین شرایط بهداشتی نامناسب ممکن است موجب افزایش میزان آلودگی و شیوع بیماری کووید-۱۹ شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بی تفاوتی مقامات آمریکایی نسبت به پیامد‌های شیوع کرونا در اردوگاه رکبان باعث تعجب است چراکه آمریکا با بیشترین میزان مبتلایان و جان باختگان کرونا در جهان، از خطرات این ویروس آگاه است، ولی در برابر آنچه که ممکن است در رکبان رخ دهد کاملا بی تفاوت است.

این مرکز بر اتخاذ اقدامات مهم قرنطینه در اردوگاه پناهندگان رکبان تاکید کرد و آن را راهی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دانست.

محدودیت‌های قرنطینه‌ای که در هنگام همه گیری اعمال شده است، بازگشت پناهندگان سوری به خانه هایشان را کاهش داده است.

پیش از این، مرکز هماهنگی روسیه و سوریه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده بودند آمریکا با متهم کردن دمشق به ناتوانی در مقابله مؤثر با شیوع کووید -۱۹ در سوریه، اقدام به راه اندازی یک جنگ تبلیغاتی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار