با ادامه اعتراضات سراسری در آمریکا شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان تصریح کرد ترامپ از درک مسائل و خواسته‌های مردم در ایالات متحده عاجز است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تظاهرات سراسری در ایالات متحده در پی قتل جورج فلوید ۴۶ ساله، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که به دست یک پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس آمریکا به طرز بی‌رحمانه‌ای کشته شد، همچنان ادامه دارد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی درباره اظهارات ترامپ در واکنش به این اعتراضات تصریح کرد رئیس‌جمهور آمریکا از درک مسائل و خواسته‌های جنبش اعتراضی مردم آمریکا عاجز است.

مجری سی‌ان‌ان گفت: «همه چشم‌ها به شهر سیاتل آمریکا دوخته شده است. ترامپ این وضعیت را فرصتی برای خودش می‌داند تا اتفاقات جاری در این شهر را حربه‌ای برای حمله به مخالفان سیاسی خودش و جلب نظر حامیان افراطی‌اش تبدیل کند.»

وی افزود: «نظر ترامپ این است که "بر مردم حاضر در خیابان‌ها مسلط شوید و نیرو‌های نظامی را وارد عمل کنید." این سخنان چه تاثیری بر افرادی می‌گذارد که می‌گویند از زیر سلطه قرار گرفتن خسته شده اند؟ درست در همان روزی که مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا از گزاره‌های مربوط به حضور نیرو‌های نظامی آمریکا در فضای سیاسی کشور عذرخواهی می‌کند، ترامپ از درک مسائل اجتماعی عاجز است و با شدت بیشتری حرف‌هایش را تکرار می‌کند.»


بیشتر بخوانید


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری بار دیگر معترضان در شهر سیاتل را تروریست معرفی کرده و خواستار پایان فوری اشغال بخش‌هایی از این شهر در بحبوحه تظاهرات سراسری در آمریکا توسط معترضان شد.

ترامپ در واکنش به اظهارات شهردار سیاتل نوشت: «شهردار سیاتل درباره اشغال شهرش توسط آنارشیست‌ها گفته است که این یک تابستان دوست‌داشتنی است. این لیبرال دموکرات‌ها سر در نمی‌آورند.»

ترامپ نوشت: «این تروریست‌ها شهر‌های ما را آتش زده و غارت کردند و آن‌ها فکر می‌کنند که این حتی مرگ فوق‌العاده خوبی است. همین الان باید اشغال سیاتل پایان یابد.»

مجری سی‌ان‌ان ادامه داد: «ترامپ می‌گوید با شفقت بر خیابان‌ها مسلط شویم! اگر این سخن ترامپ برای شما روشن نکند که او چه چیز‌هایی را نمی‌داند، دیگر نمی‌دانم چه سخن دیگری می‌تواند مسائل را برای شما روشن کند! وقتی می‌گویم ترامپ از درک مسائل اجتماعی عاجز است (مثل کسی که درکی از نوت‌های موسیقی ندارد) منظورم درک نکردن صدا‌های مردم برای رعایت مساوات و عدالت است.»

مجری سی‌ان‌ان افزود: «علت این مسئله آن است که ترامپ در دستگاه دیگری آواز می‌خواند (به دنبال اهداف دیگری است). این سخنان شبیه سوت زدن برای سگ است یعنی او برای پایگاه حامیان خودش حرف می‌زند. عده بسیاری از حامیان ترامپ، خواهان سرکوب افرادی هستند که عاجزانه خواهان تغییرات اند.»

پیش از این رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند معترضان ضدنژادپرستی در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن آمریکا بخشی از شهر را به تصرف خود درآوردند و اعلام خودمختاری کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
الله اکبر الله اکبر الله اکبر :
بسم الله الرحمن الرحیم :
نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین .
مقاومت و پایداری و مبارزه شبانه روزی متحدانه و یکپارچه داشته باشید ای مومنین مستضعفین سر تا سر جهان خداوند را در جهاد با ظالمان و ستمگران بی عدالت بی حقوق بشر با ایمانتان و اراده های پولادیتان شجاعانه و ایثارگرانه یاری رسانید تا قدمهای شما را استوار و شما را پیروز گرداند با امدادها و مددهای الهی خودش پیروزیتان بسیار نزدیک است مومنین مستضعفین ستم کشیدگان از ظلم و ستم نژادپرستان دیکتاتور های عصر جدید آمریکا و سر تا سر جهان استقامت و پایمردی شجاعانه شبانه روزی داشته باشید پیروزیتان به مدد الهی بسیار نزدیک است .
ترامپ: اگر در انتخابات پیروز نشوم می‌روم سراغ کار‌های دیگر !!! .
دیگه زنده نیستی که وجود دروغگوی کلاهبردار باجگیر فاسد فاسق نکبت و ملعون و منحوس خبیثت تروریست جنایتکارت قماربازت بتونه کار دیگری بکند و حزب نژادپرستیتان هم منحل و نابود داره میشه و دارید با سرعت فرو می پاشید و برای همیشه به زباله دان تاریخ بشریت انداخته خواهید شد فراعنه برده داران ظالم و ستمگر دوران سلطنتتان بر روی کره زمین به آخر رسیده دیکتاتورهای سفاکهای بی رحم و مومنین مستضعفین وارثان و حاکمان کره زمین خواهند بود به زودی زود که این وعده خداوند جل جلاله است . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار