شماری از سناتور‌های آمریکایی کاخ سفید و دونالد ترامپ را به دست کم گرفتن خطرات شیوع گسترده کرونا و تبعات آن متهم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، گروهی از سناتور‌های آمریکایی دولت ترامپ و کاخ سفید را به دست کم گرفتن خطرات همه گیری کرونا، با نادیده گرفتن اثرات جدی و طولانی مدت ویروس کرونا که می‌تواند بر شماری از بیماران داشته باشد، متهم کردند.

این سناتور‌های آمریکایی روز چهارشنبه در نامه‌ای به مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا از او خواستند تا توضیح دهد تیم مقابله با کرونای کاخ سفید تصمیم دارد تا چگونه به مسأله آخرین تأثیرات ابتلا به این بیماری بپردازد.

در این نامه که از سوی ۴ سناتور آمریکایی نوشته شده، آمده است: در حالی که شمار ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا روزانه به رکورد‌های جدیدی می‌رسد، شکست در عدم درک کامل، برقراری ارتباط و خطرات عوارض مزمن و طولانی مدت این بیماری می‌تواند شکستی جدید را در حوزه سلامت عمومی و در رأس شکست اولیه دولت ترامپ برای مهار این بیماری به بار آورد.

این نامه از سوی «الیزابت وارن»، سناتور دموکرات از ماساچوست، «تیمی بالدوین» از ایالت ویسکانسین، «تینا اسمیث» از ایالت مینه‌سوتا و «برنی سندرز» از ایالت ورمانت آمریکا نوشته شده است.

روز گذشته دکتر مایک رایان، مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در سخنانی گفت بسیاری از بیماران از خستگی طولانی مدت و عملکرد ضعیف ریه‌ها رنج می‌برند.

او گفت: حتی اگر شما قرار نباشد از این بیماری بمیرید و حتی اگر شما قرار نباشد تا در بیمارستان پذیرش شوید، اقلیت قابل توجهی از افراد- حتی افراد جوان- به سختی می‌توانند از این بیماری بهبود یابند.

این سناتور‌های آمریکایی در نامه خود اشاره کردند گزارش‌های علمی در خصوص چنین مشکلاتی از هفته‌ها پیش در حال افزایش بوده است.

این سناتور‌ها گفتند: در مواجهه با این شواهد روبه افزایش، رئیس جمهور ترامپ و دیگر مقامات کاخ سفید به شکلی غلط و خطرناک به دست کم گرفتن خطرات رو به افزایش این همه گیری ادامه دادند. رئیس جمهور ترامپ به شکلی غلط تلاش کرد تا به مردم اطمینان ببخشد ۹۹ درصد از موارد ابتلا به کرونا در نهایت بی خطر هست و بار‌ها این ادعا را تکرار کرد که ویروس یک روز ناپدید می‌شود.

گفتنی است تا کنون بیش از ۴ میلون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، ۱۴۶ هزار نفر در جهان جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
علی
۱۱:۴۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
با سلام
متاسفانه 146000 نفر در امریکا جان خود را از دست داده اند
در جهان متاسفانه 630 هزار نفر فوت کرده اند
Germany
علی
۱۱:۴۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
با سلام
متاسفانه 146000 نفر در امریکا جان خود را از دست داده اند
در جهان متاسفانه 630 هزار نفر فوت کرده اند
آخرین اخبار