ستاد مشترک ارتش عراق اعلام کرد از امروز امنیت ۱۰ مرز و گذرگاه زمینی و چهار مرز دریایی عراق با کشور‌های همسایه به ارتش سپرده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای اجرای دستورالعمل‌های مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح برای کنترل گذرگاه‌های مرزی، اجرای قوانین در این گذرگاه‌ها، مبارزه با تخلف، فساد و حیف‌ومیل بیت‌المال، این فرماندهی مسئولیت اختصاص نیرو به گذرگاه‌ها را آغاز کرد.

در این بیانیه آمده است که تعداد نیرو‌های امنیتی اختصاصی به هر گذرگاه بستگی به ماهیت آن دارد؛ چرا که مسئولیت حمایت از گذرگاه‌ها به طور کلی به ارتش واگذار شده است.

طبق گزارش شبکه «السومریه نیوز»، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه خود آورده است که گذرگاه‌های دریایی اعم از أم قصر شمالی، أم قصر جنوبی، أم قصر مرکزی و خور الزبیر و نیز گذرگاه‌های زمینی اعم از شلمچه، المندزیه، سفوان، القائم، طریبیل، الشیب، زرباطیه (مهران)، ابوفلوس و عرر و امور گمرکی همگی تحت کنترل کامل امنیتی است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است که نیرو‌های امنیتی از اختیارات قانونی برای برخورد با هر گونه تخلف از سوی هر نهادی، برخوردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار