نظارت بهداشتی و شرعی ۶ گروه دامپزشکی مهاباد در روز عید قربان

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: نظارت بهداشتی و شرعی ۶ گروه دامپزشکی در روز عید قربان بر ذبح دام‌های قربانی صورت می‌گیرد.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: امسال به علت شیوع بیماری کرونا و به منظور رعایت دستورالعمل ابلاغی ستاد کرونای استان، ذبح دام‌های قربانی صرفا در کشتارگاه‌های دام تحت نظارت بهداشتی و شرعی ۶ گروه دامپزشکی و ۱۰ نفر بازرس انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه علاوه بر نظارت دامپزشکی خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود، افزود: نظارت‌های بهداشتی و شرعی دام‌های نذری و قربانی (گاو، گوسفند و بز) بوده و بازرسان دامپزشکی ضمن رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در روز عید سعید قربان در کشتارگاه‌های دام در سطح شهرستان به صورت رایگان نسبت به بازرسی لاشه‌های استحصالی اقدام می‌نمایند.

 


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد اذعان کرد: شهروندان باید گوشت حیوان تازه ذبح شده را به مدت ۲۴ ساعت در دمای مناسب در درون یخچال قرار دهند.

آغاز از شهروندان خواست در روز عید قربان با توجه به شیوع بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و دستکش و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

این مقام مسئول در مهاباد اذعان کرد: دامپزشکی مهاباد در روز عید قربان با شماره تماس ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ بعد از ظهر آماده ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان می‌باشد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.