قبیله البقاره با درخواست ائتلاف نظامی آمریکا برای تحویل سلاح‌هایی که از نیرو‌های دموکراتیک سوریه در حومه دیرالزور مصادره کردند، مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپایگاه خبری المصدر نیوز، قبیله البقاره (البکاره) در شرق سوریه از درخواست ائتلاف آمریکا برای تحویل سلاح‌هایی که پریروز از نیرو‌های دموکراتیک سوریه (SDF) در حومه دیرالزور مصادره کردند، امتناع ورزید.

در جریان درگیری‌های روز یکشنبه بین این قبیله و نیرو‌های دموکراتیک سوریه که به اخراج این نیرو‌ها از روستای البقاره منجر شد حجم زیادی از تسلیحات سربازان دموکراتیک به دست اعضای قبیله افتاد.

پس از این نبرد، نمایندگان قبیله البقاره با ائتلاف آمریکایی در میادین نفتی العمر دیدار کردند تا در مورد تحویل سلاح‌های توقیف شده، گفت‌وگو کنند.

با این حال، قبیله البقاره از تحویل سلاح‌ها امتناع ورزید و تقاضای قبیله العقیدات‎ را در مورد خروج همه سربازان دموکراتیک سوریه از مناطق عربی در استان دیرالزور اجرایی کرد.

منابع نزدیک به اسپوتنیک عربی فاش کردند که ائتلاف آمریکایی خواسته‌های قبیله البقاره را در این جلسه رد و ادعا کردند که آن‌ها در حال محافظت از اقلیت‌ها در منطقه شرق فرات هستند.

ائتلاف آمریکا در مورد درگیری‌هایی که روز یکشنبه رخ داد، اظهارنظر نکرده و هیچ گزارشی در مورد دیدار نیروهایشان با نمایندگان قبیله البقاره منتشر نکرده است.

پیش از این اعلام شده بود آمریکا بخشی از تسلیحات نیرو‌های دموکراتیک سوریه را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار