نخست‌وزیر ایتالیا به منظور رایزنی با مقامات لبنانی در خصوص تحولات پس از انفجار‌های اخیر در بندر بیروت راهی این کشور خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، نخست وزیر ایتالیا سه شنبه آینده برای دیدار با مقامات لبنانی راهی این کشور خواهد شد.

جوزپه کونته پس از امانوئل مکرون دومین مقام بلندپایه اروپایی است که بعد از حادثه انفجار‌های هولناک بیروت قرار است به این کشور سفر کند. وزیر دفاع ایتالیا پیشتر با اعلام خبر سفر نخست وزیر این کشور به لبنان را نشانه‌ای ملموس از برادری دو کشور توصیف کرد.

رئیس جمهور فرانسه اولین مقام اروپایی بود که پس از حادثه انفجار بیروت به لبنان سفر کرد. مکرون روز گذشته نیز به لبنان سفر کرد که دومین سفر او در طول یک ماه گذشته به لبنان است. طبق اعلام نشریه پولیتیکو، مکرون به دنبال آن است تا راهی را برای پیشرفت مبتنی بر اصلاحات در قبال کمک‌های مالی ترسیم کند. این در حالی است که لبنان از بحران‌های مالی و سیاسی رنج می‌برد.

در پی انفجار ماه گذشته در بندر بیروت، بیش از ۱۹۰ لبنانی جان خود را از دست دادند. پس از انفجار، بندر بیروت به طور کلی از ارائه خدمات به کشتی‌های ورودی و خروجی بازماند. صدای انفجار به قدری مهیب بوده که ساکنان جزیره قبرس در دریای مدیترانه نیز آن را حس کردند. انفجار اخیر، باعث برخی از تسویه حساب‌ها در لبنان نیز شد. کابینه حسان دیاب که کمتر از پنچ ماه عهده‌دار امور لبنان بود، مجبور به استعفا شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار