دولت یمن، فرودگاه بین المللی صنعا را از روز چهارشنبه به دلیل اتمام سوخت مورد نیاز هواپیماها، به روی پرواز‌های سازمان ملل و نهاد‌های بشردوستانه می‌بندد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، زکریا الشامی، وزیر حمل‌ونقل یمن اعلام کرد دولت صنعا، فرودگاه بین المللی پایتخت یمن را از روز چهارشنبه به دلیل اتمام سوخت مورد نیاز هواپیماها درپی توقیف کشتی‌های سوختی یمن از سوی متجاوزان سعودی، به روی پرواز‌های سازمان ملل و نهاد‌های بشردوستانه خواهد بست.

این در حالی است که پیش از این نیز یوسف الحاضری، سخنگوی وزارت بهداشت یمن درباره تعطیل شدن بخش بهداشت، به علت نبود مشتقات نفتی در این استان هشدار داد.

رسانه‌های یمنی اعلام کرده‌اند ده‌ها بیمارستان در یمن با کمبود شدید سوخت مواجه شده و در آستانه تعطیلی هستند.


بیشتر بخوانید:


ائتلاف متجاوز به دنبال شکست نظامی در با یمن ادامه توقیف کشتی‌ها و مشتفات نفتی و ممانعت از ورود آن‌ها به بندر الحدیده موجب ایجاد فاجعه انسانی برای ملت یمن و به خصوص بیماران در بیمارستان‌ها و نوزادان می‌شود.

وزیر حمل‌ونقل یمن همچنین اعلام کرد: بیش از ۵۴۰ هزار بیمار که برای ادامه درمان خود نیاز به سفر به خارج از کشور دارند با بسته شدن فرودگاه بین الملل صنعا سرگردان خواهند بود و سرنوشت نامعلومی در انتظارشان است.

اداره فرودگاه بین المللی صنعا هفته گذشته نیز نسبت به عدم توانایی خود در ارائه خدمات ناوبری هوایی برای استقبال از هواپیما‌های سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه و امدادی در روز‌های آینده به دلیل در شرف پایان بودن ذخایر مشتقات نفتی آن هشدار داد.

ائتلاف سعودی بیش از ۲۱ نفتکش متعلق به یمن که حدود ۴۳۰ تُن مشتقات نفتی دربر دارند را در بندر‌های این کشور، به طور متوسط ۱۵۵ روز و در مورد دو نفتکش بیش از ۵ ماه است که آن‌ها را متوقف کرده است و در مورد نفتکش سافر که در معرض تخریب است حتی اجازه حفظ و نگهداری از آن را به نیرو‌های سازمان ملل نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
یمن هم برای صادرات نفت عربستان مشکل به وجود آورد
آخرین اخبار