وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با تکرار ادعا‌های همیشگی این کشور علیه ایران گفت تهران عامل تهدید در منطقه است و فشار تحریم‌ها علیه آن ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه «بریت بارت»، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که با این نشریه داشت مدعی شد یکی از دلایل توافق امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی تهدید‌های ایران در منطقه است.

در این مصاحبه که در راه بازگشت وزیر خارجه آمریکا از قبرس در هواپیمای نیروی هوایی صورت گرفت، پمپئو گفت «تمامی توافق‌ها به استراتژی ترامپ مبنی بر تلقی ایران به عنوان عامل اصلی بی‌ثباتی مرتبط هستند.» او مدعی شد «ترامپ استراتژی را تعیین کرده است که چگونه آمریکا را از بی ثباتی و تهدید‌های خاورمیانه در امان نگه دارد و چشم انداز استراتژی سیاست ترامپ در خاورمیانه با برخورد با ایران به عنوان تهدید اصلی در منطقه آغاز شد.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه به سیاست ترامپ درباره کاهش تعداد نیرو‌های این کشور در افغانستان و عراق و سوریه اشاره کرد و گفت در این راهبرد فشار سنگین تحریم‌ها بر ایران در نظر گرفته شده است سپس تبیین یک راهبرد برای صلح خاورمیانه که از چند بخش تشکیل شده است، وجود دارد.

او با اشاره به فواید توافق‌های صورت گرفته در منطقه مدعی شد «وقتی داعش را در عراق شکست دادیم، پیشرفت کردیم. همه این موارد برای کاهش خطر در خاورمیانه متمرکز شده است. امیدواریم ایرانی‌ها هم بدانند که برای آن‌ها نیز راه‌هایی هست، اما تا زمانیکه این راه را در پیش بگیرند فشار حداکثری ادامه خواهد داشت.»

شب گذشته، پس از حضور نمایندگان بحرین و امارات و همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید، مراسم امضای توافق به‌اصطلاح صلح رژیم صهیونیستی با کشور‌های امارات و بحرین، با حضور چند صد مهمان خارجی برگزار شد.

امارات اولین کشور عربی بود که روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کرد و به دنبال آن بحرین در کمتر از یک ماه به این کشور پیوست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار