در ادامه اختلافات پکن-تایپه، سخنگوی وزارت خارجه چین درباره سفر مقامات آمریکایی به تایوان هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه چاینا دیلی، سخنگوی وزارت خارجه چین به آمریکا در خصوص سفر مقامات این کشور به تایوان هشدار داد.

«وانگ ون بین» اعلام کرد دولت چین با سفر مقامات آمریکایی به تایوان مخالف است و آن را محکوم می‌کند. این دیپلمات چینی تاکید کرد اقدامات اخیر آمریکا موجب آسیب به مناسبات بین المللی و منطقه‌ای خواهد شد و واشنگتن باید مسئولیت کامل آن را بپذیرد. این مقام وزارت خارجه چین افزود استقلال تایوان موضوعی به بن بست رسیده و محکوم به شکست است.

«وانگ ون بین» تایوان را جزء موضوعات مرتبط با حق حاکمیت و تمامیت اراضی چین دانست که با مداخلات خارجی در آن در تعارض است. این مقام وزارت خارجه چین از آمریکا خواست با پذیرش اشتباهات خود و اصلاح آنها، از هر گونه روابط و مناسبات رسمی با تایوان و مداخله در امور داخلی چین خودداری کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر نیز در بیانیه‌ای به انتقاد از سفر «کیس کراچ» معاون وزیر خارجه آمریکا به تایوان پرداخت.

معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر روز جمعه خود با «تسای اینگ-وِن» رئیس اجرایی تایوان دیدار داشت. ماه گذشته علی‌رغم تمامی هشدار‌های پکن، «آلکس آزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نیز به تایوان سفر کرد. پیش از این نیز دولت پکن بار‌ها نسبت به نقض اصل «چین واحد» از سوی آمریکا و متحدانش هشدار داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار