حجت الاسلام محامی گفت: بهره‌گیری موثر از ظرفیت‌های تولیدی هر منطقه ابزاری قدرتمند در مقابل تحریم ظالمانه دشمنان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه درسیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی زاهدان اظهار داشت: تولید هم از نظر ایجاد اشتغال و هم از نظر توسعه اقتصادی دارای اهمیت فراوان و گره گشای مشکلات کشور است.

امام جمعه زاهدان افزود: با توجه به فشارهای اقتصادی و شتاب تحولات این حوزه اهمیت دادن به تولیدات داخلی و قطع وابستگی به خارج می تواند کشور را از فشارها مصون و زمینه خودکفایی را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر حمایت همه جانبه مسوولان و مردم از واحدهای تولید تاکید کرد و افزود: بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی استان با تعامل دوسویه در داخل منطقه قابل حل است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: مردم و مسوولان باید با کار و تلاش شبانه روزی تحریم های دشمنان را به فرصت تولید و توسعه تبدیل کنند که با وجود ظرفیت های مهم اقتصادی در سیستان و بلوچستان نظیر مرز، دریا، معادن و از همه مهمتر مردمان خوب این مهم با برنامه ریزی های کارشناسی دست یافتنی است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان بر تشکیل تعاونی، اتاق فکر برای همدلی بیشتر صنعت گران و اهمیت دادن افراد متخصص و با تجربه صنعت به تربیت مدیرانی برای آینده منطقه تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان توسعه فرهنگ تعامل بیشتر در استان را مهم برشمرد و از صاحبان صنعت درخواست کرد با همفکری بیشتر به دور از نگاه قومیتی زمینه محرومیت زدایی سریعتر استان را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان زابل(کارخانه سیمان سیستان) نیز در این نشست گفت: مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در فعالیت های اقتصادی سودآور راه حل مشکلات اقتصادی بومیان است.

محمدرضا احسانفر افزود: سرمایه گذاری بیرون از سیستان و بلوچستان زمینه ساز توسعه استان نخواهد شد بلکه مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی و حمایت دولت از بخش های مختلف این حوزه رونق منطقه را فراهم می کند.

او از اجرای ۲ پروژه مهم کارخانه فولاد و کارخانه تولید کشنده خودرو در چابهار خبر داد و افزود: با توجه به مشکلات فراوان فعالان اقتصادی در سیستان و بلوچستان نظیر ارزی و بانکی برای توسعه فعالیتهای اقتصادی و سرمایه گذاری نیازمند حمایت مسوولان هستیم.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان نیز گفت: هم اینک ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی برخوردار از امکانات زیربنایی در استان وجود دارد.

علیرضا راشکی افزود: در این شهرکها و نواحی صنعتی یکهزار و ۲۹۳ واحد تولیدی با سرمایه گذاری پنج هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال و اشتغال ۱۳ هزار و ۸۳ نفر بر اساس ارقام دفتری مستقر هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار