مدیر کل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که ایجاد امنیت تنها مبتنی بر اعتمادسازی است و اعمال فشار نتیجه‌ای عکس خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد البرادعی مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی گفت که آمریکا باید فشار علیه ایران را متوقف کند. وی به واشنگتن پیشنهاد کرد که رویه اعتمادسازی را با ایران پیش بگیرد.

وی در مصاحبه با مجله «اینترنشنال» گفت: «کشور‌های دارنده سلاح هسته‌ای نمی‌توانند به سلاح‌های هسته‌ای اتکا کنند و به همه کشور‌های دیگر بگویند که به این سلاح‌ها نزدیک نشوند».

البرادعی در ادامه افزود: «شما به مسئله ایران اشاره کردید. امنیت، مبتنی بر اعتمادسازی است نه اعمال فشار. سیاست آمریکا درباره ایران، اعمال فشار است و من هرگز ندیده‌ام که سیاست اعمال فشار در هیچ شرایطی کارآیی داشته باشد. شما باید تلاش کنید اعتمادسازی کرده و بفهمید که طرف مقابل از کجا آمده است».

گفتنی است، واشنگتن پس از خروج یک‌جانبه از برجام، کارزار فشار حداکثری علیه ایران را آغاز کرد. سران کاخ سفید اعلام کردند که قصد دارند تا فشار علیه ایران را تا حدی بالا ببرند که فروش نفت ایران را صفر کنند، هرچند تاکنون در این‌باره موفقیتی کسب نکرده‌اند. آمریکایی‌ها در اوج خصومت ورزی علیه مردم ایران، اقدام به ترور سپهبد سلیمانی، آن هم به بهانه واهی مبارزه با تروریست کردند.

بسیاری از تحلیلگران آمریکایی اکنون معتقدند که واشنگتن در راستای اعمال فشار حداکثری علیه ایران به هیچ وجه موفق نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
reza
۱۰:۴۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
هنوز یادمان هست که همین جناب البرادعی هر وقت موضوع ایران در سازمان آژانس اتمی مطرح میشد هم به نعل می کوبید و هم به.........و با مواضع دو پهلو همیشه هم نمایندگان ایران را راضی نگه میداشت و هم مواضع نمایندگان رژیم صهیونیستی و آمریکا را توءام با همدیگر حفظ میکرد حالا که مرگ برجام نافرجام قطعی شده اینگونه سخن میراند صد هزار البته که قراردادبرجام از همان مرحله جنینی با گذشت تنها5روز از انعقاد توسط باراک اوباما و جان کری نقض شده و مرده بود..........
آخرین اخبار