روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی مدعی شد هیچ فایده‌ای برای از سر گیری مذاکرات به منظور تشکیل دولت جدید در لبنان وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارشی به نقل از برخی منابع سیاسی که بحران کنونی در لبنان را از نزدیک پیگیری می‌کنند، اعلام کرد هیچ فایده‌ای برای از سر گیری مذاکرات تشکیل دولت جدید میان «میشل عون» رئیس جمهور این کشور و «سعد حریری» وجود ندارد و این مسأله نیز پس از آن صورت گرفته که نشست این دو طرف دو روز پیش به نقطه صفر رسید.

این منابع در ادامه افزودند از سرگیری رایزنی‌ها در انتظار مداخله نماینده ویژه «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه است که عصر دیروز وارد بیروت شد و در دستور کار وی، برگزاری جلساتی است که شامل برجسته‌ترین مؤلفه‌های سیاسی مربوط به تولد دولت جدید می‌گردد.

الشرق الاوسط در ادامه به نقل از منابع اگاه از روند گفتگو‌های میان میشل عون و حریری مطلع شد که نشست این دو طرف به هیچ فشاری برای ایجاد مسیری که می‌تواند راه را برای برقراری ارتباط باز کند، منجر نشده؛ همچنانکه هیچ پیشرفتی نیز ذکر نشده است.

این منابع همچنین اعلام کردند بیانیه اخیری که از سوی دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری صادر شده، از هرگونه نکته مثبتی خالی است و به خلاف اظهارات قبلی که پس از هر جلسه‌ای صادر می‌شد، حاکی از فضای همکاری به دو طرف بود و به صورت کلی باقی ماند.

گفتنی است لبنان به دلیل بحران مالی و اقتصادی و اعتراضات گسترده مردمی به فساد دستگاه دولتی این کشور در ماه‌های اخیر با بحران مواجه شده است. انفجار بندر بیروت در ماه گذشته نیز موجب استعفای دولت وقت این کشور شد و پس از هفته‌ها سردرگمی هفته گذشته «سعد الحریری» بار دیگر از سوی «میشل عون» و تایید پارلمان لبنان مامور تشکیل کابینه جدید این کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار