رئیس جمهور کنونی آمریکا ادعای جدیدی درباره نتایج انتخاباتی ایالت میشیگان مطرح کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی و نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا در پیامی ادعای جدیدی درباره نتایج انتخاباتی ایالت میشیگان مطرح کرده است.

او در این پیام نوشت: «دستگاه‌های رأی‌گیری در میشیگان ۶۸ درصد خطا دارند. طبق قانون این درصد باید زیر ۱ باشد. آیا فرماندار ایالت میشیگان قانون شکنی کرده؟ گوش به زنگ باشید.»

او پیش از این پیام نیز در پیامی دیگر نوشته بود: «مشکلات بزرگی با دستگاه‌های رأی‌گیری در آمریکا داریم. این مشکلات خیلی زشت و مفتضح هستند. آن‌ها می‌توانند شکست یک نفر یا پیروزی او را تضمین کنند. این خطا چیزی نیست که آمریکا بپذیرد. محافظان قانون، مداخله نکنید، این جرم است. اخبار بیشتری خواهم گفت!»

در هفته جاری «مارک الیاس» وکیل دموکرات آمریکا در پیامی توییتری اعلام کرده بود در حال حاضر هیچ دادخواست بدون حکمی از ترامپ در دادگاه‌های این کشور نیست.

به گفته او «تنها یک پرونده از ترامپ باقی مانده و آن هم درخواست تجدیدنظر او درباره رد یکی از دادخواست‌های قبلیش است.»

تاکنون از سوی ترامپ ۶۰ دادخواست برای ابطال نتایج انتخابات سال جاری آمریکا و پیروزی «جو بایدن» رقیب دموکراتش ارائه شده که ۵۹ دادخواست با شکست مواجه و رد شده است.

در این میان هفته گذشته دادگاه عالی ایالت میشیگان نیز دادخواست تیم دونالد ترامپ در خصوص ابطال نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرد.

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اگرچه از هفته‌های پیش مشخص شده، اما روز گذشته (دوشنبه) و با تشکیل جلسه‌های هیئت‌های «الکترال» این کشور یک قدم دیگر به اعلام رسمی نتیجه کلی انتخابات نزدیک‌تر شد و در نهایت و با توجه به کسب ۳۰۶ رای اعضای الکترال توسط جو بایدن، او به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا وارد کاخ سفید خواهد شد.

دونالد ترامپ نیز توانست ۲۳۲ رأی الکترال را از آن خود کند که می‌توان گفت، این میزان همان آرا تعهدشده در پی رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در روز سوم نوامبر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار