یادی از عمو راستگو که با قصه گویی برای کودکان و نوجوانان به شهرت رسید+فیلم

گذری کوتاه بر فعالیت های مرحوم حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو کارشناس حوزه تعلیم و تربیت که بچه‌ها وی را به عنوان «عمو راستگو» می‌شناختند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن راستگو متولد ۱۳۳۲ در مشهد، روحانی و فارغ‌التحصیل سطح خارج حوزه علمیه قم می‌باشد که بعد از انقلاب با برنامه‌های آموزشی و سرگرمی دینی و انقلاب برای کودکان و نوجوانان بسیار مشهور شد.

حجت‌الاسلام راستگو در سال های پس از انقلاب مبتکر برنامه ویژه تعلیم و تربیت کودکان ونوجوانان به صورت کلاس، اردو، دروس کلاسیک برای مربیان پرورشی، مراکز تربیت معلم، حوزه های علمیه و صدا وسیمای جمهوری اسلامی بود.برنامه‌های تلویزیونی بازی با کلمات، راز دایره‌ها و ... از جمله برنامه های تلویزیونی با حضور این روحانی فقید است که بسیاری از کودکان و نوجوانان سال‌های دهه شصت و هفتاد با آن خاطره دارند.

او همچنین‌ سال‌ها کار شناس و محقق سازمان پژوهشی و برنامه‌ریزی کتاب‌های درسی نیز بود.

تحقیقات او در زمینه های عقاید، تعلیم و تربیت، روانشناسی، اخلاق، احکام، تاریخ، قصص قرآن، قصص کودکان ونوجوانان، مشاوره و راهنمایی، تفسیر قرآن، مسائل اجتماعی، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، شعر و برنامه‌ریزی درسی است.

مرحوم راستگو، به عنوان مدرس و کارشناس در برنامه‌هایی همچون؛ مهرتابان و شمیم دانش با شبکه رادیویی قرآن نیز همکاری داشت.

محمد حسن راستگو ملقب به حاج آقا راستگو و عمو راستگو که با قصه گویی برای کودکان و نوجوانان به شهرت رسید، ودوم آذرماه سال ۹۹ بر اثر سکته قلبی در ۶۷ سالگی در قم درگذشت.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار