در ادامه مخالفت نهادها و جنبش‌های عراقی با سیاست‌های واشنگتن، ائتلاف الفتح عراق تدابیر و تحریم‌های آمریکا علیه «ابوفدک المحمداوی» رئیس ستاد بسیج مردمی را محکوم کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، ائتلاف الفتح عراق، تدابیر و تحریم‌های آمریکا علیه «ابوفدک المحمداوی» رئیس ستاد بسیج مردمی را محکوم کرد.

ائتلاف الفتح در بیانیه‌ای تاکید کرد سیاست طرد کردن و سرکوب، وارد کردن اتهام‌های دروغین و اعمال تحریم‌های به دور از واقعیت و سند نه تنها به نفع روابط مشترک نیست، بلکه باعث افزایش تنش و درگیری‌ها خواهد شد.

در این بیانیه آمده است همانگونه که دوران ترامپ با سیاست‌های جنون آمیز فروپاشید، آینده نزدیک هم شاهد فروپاشی تحریم‌های آمریکا خواهد بود و این در حالی است که این تدابیر بر بسیج مردمی تاثیر نخواهد گذاشت.

چند روز پیش وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «عبدالعزیز المحمداوی» نایب‌رئیس سازمان بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی)، را تحریم کرده است. المحمداوی بعد از شهادت «ابومهدی المهندس» جانشین او در سازمان الحشدالشعبی شده است. در بیانیه‌ای که در وبگاه این نهاد آمریکایی منتشر شده دلیل تحریم المحمداوی به دلیل ارتباط وی با داعش عنوان شده است.

هفته گذشته نیز «فالح الفیاض» رئیس الحشدالشعبی نیز در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت. در آن زمان «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا، با صدور بیانیه‌ای مدعی شد «واشنگتن وظیفه خود می‌داند که نقض کنندگان حقوق بشر در عراق را تنبیه کند. شبه نظامیان مرتبط با ایران در عراق مانند الفیاض، علیه فرآیند دموکراسی در این کشور فعالیت می‌کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار