وزیر انرژی سابق روسیه از تکمیل بیش از ۹۵ درصد خط لوله نورد استریم ۲ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تریدر، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر انرژی پیشین این کشور دیروز یکشنبه تخمین زد که ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ بیش از ۹۵ درصد تکمیل شده است.

او در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون روسیه گفت: علی رغم رویکرد مخرب از سوی آمریکا، مسکو مطمئن است که کل پروژه نهایی می‌شود و به پایان می‌رسد.

وزیر انرژی پیشین روسیه همچنین تأکید کرد که کار روی خط لوله بیکار نخواهد ماند، زیرا کشور‌های اروپایی و شرکت‌ها علاقه‌مند به تأمین گاز از روسیه هستند و این پروژه کاملاً با قوانین اروپا سازگار است.

پیش از این، «هایکو ماس» هشدار داد از بین بردن پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ سبب می‌شود روسیه به تعهدات خود در قبال اروپای غربی عمل نکند. این در حالی است که آمریکایی‌ها مدعی هستند خط لوله گاز روسیه که به آلمان می‌رود یک ابزار جدید و ژئوپلیتیکی قدرتمند برای روسیه است که به این کشور امکان می‌دهد اوکراین، اسلواکی و سایر کشور‌ها را از درآمد‌های بخش انرژی محروم کند.

حدود یک سال پیش کار ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره برنهلم دانمارک به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد. حالا ساخت این پروژه گازی دوباره رسماً از سر گرفته شده و ۹۵ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار