مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال چهار هزار و ۳۹۲ راس دام سنگین و سبک از طریق بازارچه‌های مرزی وارد این استان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان  مبین علی میر گفت: ۲ هزار و ۱۸ راس گاو و گوساله، ۲ هزار و ۱۵۰ نفر شتر و ۲۶۹ راس گوسفند بودند.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان افزود: در چند روز گذشته نیز ۱۷۴ نفر شتر از بازارچه‌های مرزی وارد سیستان و بلوچستان شد.

او ادامه داد: قرار است سالیانه از محل دام پرواری که وارد سیستان و بلوچستان می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گوشت استحصال شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

میر افزود: این ظرفیت با توجه به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان و وجود کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی می‌تواند به ۱۰۰ هزار تن هم افزایش پیدا می‌کند.

سیستان و بلوچستان بالاترین تعداد بازارچه‌های فعال در میان استان‌های مرزی کشور را دارد، از میان آن‌ها ۲ بازارچه در مجاورت مرز مشترک با افغانستان و پنج بازارچه دیگر در مجاورت مرز‌های مشترک ایران و پاکستان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار