رییس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: طراحی و ساخت خطوط تولید کارخانه‌های صنعتی در صنایع مختلف کشور راه اندازی شد.

فرامرز اختراعی، رییس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فعالیت این شرکت را طراحی و ساخت خطوط تولید کارخانه‌های صنعتی در صنایع مختلف، چون صنعت مواد شیمیایی و معدنی، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت مواد دارویی، ساخت تجهیزات صنایع بیان کرده و گفت: ما یک مجموعه EPC هستیم که زمین را تحویل گرفته و به مشتری کارخانه با خط تولید تحویل می‌دهیم. علاوه بر طراحی و تولید کارخانه صنعتی، چند شرکت دانش بنیان نیز زیر مجموعه ما است، به عنوان مثال یک شرکت دانش بنیانی که در زمینه صنایع شیمیایی و تولید پوشش پلیمری و گرافیتی ضد خوردگی و خراشیدگی فعالیت می‌کند.

اختراعی ادامه داد: ما فرآیند‌های مختلفی را، چون شرکت‌های فنی و مهندسی فعال در زمینه طراحی، ساخت ماشین‌آلات صنایع شیمیایی، معدنی و دارویی و همچنین نصب و راه‌اندازی این ماشین آلات انجام می‌دهیم طراحی و ساخت اینگونه خطوط نیازمند توانایی فنی بالایی است که با توجه به سابقه و توانایی مدیران مجموعه و واحد تحقیق و توسعه به اجرا درآمده است.

رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان با اشاره به توان فنی و مهندسی این شرکت افزود: همکاری با محیط دانشگاهی و داشتن پروانه تحقیقاتی برای مجموعه دانش بنیان ضروری است. با وجود امکانات تحقیقاتی و آزمایشگاهی بالای شرکت، پیش از اجرای پروژه خط تولید و کارخانه یک نمونه پایلوت راه‌اندازی و بعد از انجام تست‌های لازم طراحی نهایی انجام می‌شود.

اختراعی بیان کرد: ما به عنوان یک کمپانی مادر عمل می‌کنیم و مجموعه‌ای از شرکت‌های مختلف دانش بنیان را در مجموعه خود داریم که شامل چهار شرکت دانش بنیان پرند دارو، طاها، فرآیند شیمی حکیم و شیمی آذرجام می‌شود. عمده این شرکت‌ها صادراتی هستند و به کشورهایی، چون هند، ترکمنستان و کشور‌های همسایه محصول صادر می‌کنند.

رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان زمینه کاری آینده شرکت را ورود به حوزه واکنش الکتروشیمیایی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با نوآوری‌های جدیدی که به دست آوردیم تا اواسط سال ۱۴۰۱ کارخانه محصولات الکتروشیمیایی پایلوت با ظرفیت سه هزار تن در سال بر پایه کلرآلکالین را راه‌اندازی کنیم. البته شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند، اما محصول مورد نظر ما در حوزه تصفیه آب و فاضلاب قابل استفاده خواهد بود که اولین کارخانه حوزه الکتروشیمیایی برای تولید این محصول در کشور خواهد بود.

اختراعی اظهار کرد: مجموعه‌ای از آموزش‌های کاربردی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد را در این مجموعه طراحی کرده‌ایم که دانشجویان می‌توانند توان علوم تئوری کسب شده را به‌صورت رایگان در یک محیط صنعتی بکار بگیرند. این دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی تجربه لازم را برای جذب در صنعت خواهند داشت. دانشجویان پس از اتمام دوره خود نسبت به کار در مجموعه شرکت‌های ما هیچ تعهدی نخواهند داشت، اما ما مکلف هستیم بعد از فارغ‌التحصیلی آن‌ها را در مجموعه‌های خود جذب کنیم.

رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان در مورد امکان احداث کارخانه‌های صنعتی در کشور‌های دیگر نیز گفت: در کشور‌های چین و ترکیه دفتر تامین راه‌اندازی کردیم که امکانات مورد نیاز شرکت را از طریق این دفاتر تامین می‌کنیم. ما بیشتر در احداث کارخانه در داخل متمرکز هستیم تا ضمن ایجاد اشتغال باعث توسعه ملی در کشور شود، اما کارکرد این دفاتر تنها تامین مواد اولیه و پایه وارداتی شرکت است.

او ادامه داد: در افغانستان ۵ خط تولید نمک یددار راه‌اندازی کردیم. همچنین این کارخانه را در کشور‌های ترکمنستان، سوریه، آذربایجان و عراق نیز احداث و راه‌اندازی کرده‌ایم. همچنین کارخانه و خط تولید بتن سبک نیز در عراق احداث شده است.

اختراعی به برخی پروژه‌های انجام شده در داخل نیز اشاره کرد و گفت: پروژه‌های متنوعی در داخل اجرا شده است که آخرین نمونه‌های آن‌ها شامل تامین و نصب، تست و راه‌اندازی تجهیزات داخلی برج جذب پروژه اصلاحات و توسعه کارخانه اسیدسولفوریک مجتمع مس سرچشمه، احداث خط تولید استامینوفن، اجرای اتاق تمیز خط تولید مترونیدازول، طراحی، تأمین متریال، ساخت و نصب اسپری درایر و پروژه یک شرکت دانش بنیان شیمی است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار