واحد بزرگ خردایش شماره ۲ گل‌گهر، بزرگ‌ترین مدار خردایش سنگ‌شکنی خاورمیانه امروز با حضور ویدئو کنفرانسی رییس‌جمهور در سیرجان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، واحد بزرگ پیش فرآوری و خردایش شماره ۲ شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان به ظرفیت ۴ هزار و ۲۰۰ تن در ساعت و معادل ۱۵میلیون تن در سال، امروز پنجشنبه ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران با دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید.

 افتتاح بزرگ‌ترین مدار خردایش سنگ‌شکنی خاورمیانه در سیرجان

ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان در آیین افتتاح این پروژه با اشاره به اینکه معدن گل کهر ۴۲ درصد کنسانتره و ۲۷ درصد گندله کشور را تولید می‌کند و زنجیره فولاد کشور به این ترتیب تامین می‌شود، گفت: مجموعه معدنی و صنعتی گل‌گهر این افتخار را دارد که در آغازین روز‌های سال ۱۴۰۰ که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده است، یکی از پروژه‌های بزرگ منطقه که نقش بسزایی در افزایش تولید محصولات این منطقه دارد را افتتاح و به بهره‌برداری برساند.

او افزود: وا حد خردایش شماره ۲ گل گهر به‌عنوان بزرگ ترین مدار خردایش سنگ‌شکنی خاورمیانه با هدف تامین خوراک خطوط فرآوری تعریف شده که شامل خردایش سنگ‌آهن معدن شماره سه و انتقال محصول بیان شده به کارخانه‌های کنسانتره گل‌گهر است، امروز به بهره برداری رسید. 

عتیقی بیان کرد: ظرفیت این پروژه ۴ هزار و ۲۰۰ تن در ساعت، معادل ۱۵ میلیون تن در سال است، البته انتظار می‌رود تولید سنگ خرد شده به وسیله این سنگ‌شکن به مراتب بیشتر از ۱۵ میلیون تن در سال باشد.

 افتتاح بزرگ‌ترین مدار خردایش سنگ‌شکنی خاورمیانه در سیرجان

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهربیان کرد: طبق قرارداد سرمایه اجرای این پروژه در بخش ریالی معادل ۸۹۰ میلیارد ریال و در بخش ارزی شامل ۳۵ میلیون یورو است که با به روزترین تکنولوژی موجود طراحی و اجرا شده است.


بیشتر بخوانید: 


او تاکید کرد: اجرای این پروژه تاثیر بسزایی  برای افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام‌شده محصول تولیدی در پی دارد که برای ۴۰۰ نفر در زمان احداث، اشتغال را در پی داشت و امروز نیز با افتتاح این طرح بزرگ صنعتی ۹۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفرغیر مستقیم مشغول به کار شدند.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان یکی از مطرح‌ترین قطب‌های فعال معدنی و صنعتی در خاورمیانه است که در فاصله ۵۵ کیلومتری شهرستان سیرجان قرار دارد.

سیرجان در ۱۷۵کیلومتری جنوب غربی کرمان واقع شده است.

در شصتمین برنامه پویش جهش تولید، طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۵ استان کرمان، خراسان شمالی، قزوین، فارس و سمنان به بهره برداری رسیدند.

بهره‌برداری از ۵ طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعتبار ۴ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان در ۵ استان کشور با دستور رییس‌جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار