سازمان عفو بین‌الملل، اقدام رژیم صهیونیستی در جلوگیری از دسترسی مردم فلسطین به واکسن کرونا را نقض آشکار قوانین بین‌المللی ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، سازمان عفو بین الملل رژیم صهیونیستی را به نقض قوانین بین المللی و تبعیض در خصوص ارائه واکسن کرونا به فلسطینیان متهم کرد.

عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد رژیم صهیونیستی در مسئله واکسیناسیون ضد کرونا تبعیض نژادی علیه ۵ میلیون فلسطینی ساکن کرانه باختری و نوار غزه را در پیش گرفته است.

در گزارش این نهاد بین المللی آمده است: به موجب قوانین بین المللی، این اقدام نقض آشکار تعهدات اسرائیل به عنوان یک نیروی اشغالگر است. عفو بین الملل همچنین یادآور شد عدم واکسیناسیون ساکنان فسطینی دلیل آشکاری بر میزان تبعیض نهادی از سوی مقامات رژیم صهیونیستی است.

در ماه ژانویه، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد با ارسال پنج هزار دوز واکسن کرونا ویروس به تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت کرده است تا پرسنل پزشکی خود را واکسینه کند. با این حال، وزارت بهداشت فلسطین این موضوع را تکذیب و تأکید کرد که هیچ نهاد فلسطینی واکسن ضد کرونا از صهیونیست‌ها دریافت نکرده است.

شایان ذکر است، در کنوانسیون چهارم ژنو در سال ۱۹۴۹ مقرر شده است که رژیم اشغالگر مسئولیت اجرای اقدامات پیشگیرانه لازم برای مبارزه با شیوع بیماری‌ها را در مناطقی که اشغال می‌کند، بر عهده دارد، اما رژیم صهیونیستی از فلسطینیان خواسته در این موارد به خود متکی باشند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار