برابری کردن کار معلمی با زنده کردن یک جامعه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اهمیت کار معلمی به اندازه‌ای است که هدایت یک فرد با زنده کردن یک جامعه برابری می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان در حاشیه بازدید سرزده از مدارس شهر کرمان که به صورت مجازی تدریس انجام می دادند، با بیان اینکه سرنوشت جوامع بشری مرهون سعی و تلاش معلمان است، گفت: تعلیم و تربیت اساسی‌ترین کار در جوامع انسانی است که رسالت تحقق این مهم بر عهده معلمان است.

او با اشاره به نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی کار آمد و متعهد برای آینده کشور، افزود: نقش موثر معلمان در پیشرفت و توسعه کشور اجتناب ناپذیر است.

اسکندری نسب در ارتباط مجازی با دانش آموزان از طریق شبکه شاد خطاب به دانش آموزان گفت: قدر معلمان خود را بدانید، زیرا همه‌ ما تربیت شده دست معلمان هستیم و دارایی و اعتبار افراد همه‌ی جامعه، مدیون ایثارگری و جانفشانی معلمان در کلاس‌های درس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، با اشاره به جایگاه و منزلت اجتماعی معلمان در جامعه، عنوان کرد: اعتماد اجتماعی مردم و احترام ویژه آن‌ها به معلمان بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش و فرهنگیان است.

اسکندری نسب گفت: احترام مثبت و همیشگی مردم نسبت به معلمان نشان از منزلت بالای آن‌ها در جامعه است که با هیچ ثروت و دارایی مادی قابل قیاس نیست.

او با بیان اینکه هرگونه تلاش برای تکامل، هدایت و آموزش انسان ها، معلمی است، تصریح کرد: اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمی به اندازه‌ای است که هدایت یک فرد با زنده کردن یک جامعه برابری می‌کند.

اسکندری نسب از مدرسه به عنوان محل تحقق اهداف اصلی آموزش و پرورش و از معلم به عنوان رکن اصلی آموزش نام برد و تجلیل و قدردانی از زحمات بی دریغ معلمان در زیست بوم کرونا و ترویج فرهنگ قدرشناسی و قدر دانی از مقام والای معلم را از مهمترین اهداف این بازدید دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان  با اهدای شاخه‌های گل از معلمان و کارکنان  مدارس  تجلیل کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.