پارسال ۱۱۵ هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری در قالب ۱۰ فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علیرضا بیگی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پارسال بیش از ۱۱۵ هکتار از اراضی ملی استان در قالب ۱۰ فقره آتش‌سوزی طعمه حریق شد.

او افزود: هم‌اکنون ۱۱۲ نیروی رسمی و شرکتی به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی در اراضی ملی استان مشغول فعالیت هستند.


بیشتر بخوانید


بیگی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ بیش از ۵۹ هکتار اراضی ملی طی ۱۵ فقره حریق طعمه حریق شد اضافه کرد: بیش از ۹۵ درصد حریق‌های اتفاق افتاده در اراضی ملی استان به دلیل عوامل انسانی و سهوی بوده است.

او ادامه داد: ما در کل استان ۷۱ منطقه بحرانی و ۳۵ منطقه نیمه بحرانی از لحاظ آتش سوزی داریم.

بیگی گفت: تهیه بلوک‌های حفاظتی، تعیین محدوده عمل نیرو‌های حفاظتی، ایجاد گشت و بازرسی‌های مستمر، بهره‌گیری از نیرو‌های مردمی و همیاران طبیعت، احداث آتش‌بر، برگزاری مانور‌های آمادگی و دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران و مرتع‌داران و تأمین و تکمیل وسایل موردنیاز اطفای حریق در شهرستان‌ها از جمله اقدامات اداره‌کل در راستای پیشگیری از حریق در استان است.

او افزود: امسال به علت خشکسالی و کمبود بارش‌ها و نبود رطوبت لازم در طبیعت آتش‌سوزی‌ها زودتر آغاز می‌شود و دیرتر به پایان می‌رسد.

بیگی اضافه کرد: امیدواریم با تأمین اعتبار لازم و متناسب با شرایط جوی امسال، کنترل‌ها و نظارت‌ها مستمر باشد تا حداقل مساحت آتش‌سوزی را داشته باشیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار