اسکندری نسب گفت: خوشبختانه بالای ۹۵ درصد نیروی انسانی آموزش و پرورش مناطق جنوبی و شرقی استان کرمان بومی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب، مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان امروز در جمع روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های جنوبی استان کرمان با بیان اینکه توجه به مناطق کمتر توسعه یافته، لازمه ایجاد عدالت آموزشی است، گفت: خوشبختانه  طی چند سال اخیر اقدامات موثری در این زمینه با همکاری بنگاه‌های اقتصادی در مناطق جنوبی استان رخ داده است.

او با اشاره به جذب معلمان حق التدریس و پیش دبستانی در استان افزود: خوشبختانه بالای ۹۵ درصد نیروی انسانی آموزش و پرورش مناطق جنوبی و شرقی استان بومی هستند که این موضوع، بیانگر آینده‌ای روشن برای ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در این مناطق است.

اسکندری نسب تشکیل مثلث اولیا، معلم و دانش آموز را لازمه تسهیل فرآیند یاددهی و یادگیری دانست و بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اولیا، دانش آموزان و معلمان در مناطق جنوبی در دستور کار قرار گرفته که نقش موثری در افزایش کارآمدی و بهره وری داشته است.

او مهارت آموزی در این مناطق را لازمه کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و رشته ریاضی، ضرورتی انکار ناپذیر برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: براساس تفاهم منعقد شده با یکی از شرکت های صنعتی ـ معدنی، تمامی دانش آموزان مناطق جنوبی که رشته ریاضی و فیزیک را انتخاب کنند، بورسه این شرکت خواهند شد.

اسکندری نسب با اشاره به درخشش دانش آموزان مناطق جنوبی در کنکور سراسری ۹۹ افزود: با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی کنکور در مناطق جنوبی، اطمینان داریم در کنکور ۱۴۰۰ نیز، دانش آموزان این مدارس خوش بدرخشند.

او با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و نهم به صورت حضوری، بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حوزه ها‌ی امتحانی تاکید کرد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار