دلالان مهمترين عامل سود كم گندم كاران مهاباد هستند

رئیس اداره غله مهاباد گفت: دلالان بدون کمترین زحمت، با پیش خرید و سوء استفاده از وضعیت مالی کشاورزان، بیشترین سود را در خرید و فروش گندم می‌برند.

خدر مازوچی رئیس اداره غله مهاباد با بیان اینکه دلالان مهمترین عامل سود کم گندم کاران این شهرستان هستند، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در خلال سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ به ترتیب، ۵۷، ۴۷ و ۲۷ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نشان می‌دهد در چند سال گذشته دلالان عمل سیر نزولی خرید تضمینی گندم  هستند.

مازوچی با اشاره به حذف این قشر از چرخه خريد و فروش گندم، افزود: اگرچه شهرستان مهاباد از نظر مراکز خرید گندم در استان یکی از شهر‌های پیشرو است، اما بالا بودن قیمت نهاده‌های دامی به خطری برای کاهش خرید تضمینی گندم تبدیل شده است.

این مقام مسئول همچنین به قیمت بالای خوراک دام و پایین بودن قیمت گندم نسبت به تبدیل گندم به عنوان خوراک دام اشاره و اضافه کرد: بخشی بزرگی از کمبود کالا‌های اساسی ناشی از فعالیت دلالان است، خواستار ورود نیرو‌های امنیتی جهت شناسایی و دستگیری مفسدان اقتصادی و محتکران شد.


بیشتر بخوانید


علیرضا زارعی مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی هم در این زمینه اظهار کرد: مشکلی در مراکز ذخیره گندم در استان وجود ندارد و آذربایجان غربی با ظرفیت ذخیره سالیانه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم، یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه است، و شهرستان مهاباد نیز با ظرفیت ذخیره سالیانه ۱۶۰ هزار تن دارای زیرساخت مناسبی از این نظر است.

زارعی با بیان اینکه افزایش قیمتی برای نان مصرفی خانوار‌ها در آذربایجان غربی روی نداده، افزود: یکی از مطالبات شهرستان مهاباد افزایش سهمیه آرد روستایی است و علی‌رغم اینکه سهمیه تخصیص داده شده به بخش روستایی مهاباد از میانگین استانی و کشوری بالاتر است، در صورت تایید کمبود از سوی مسئولان شهرستان، افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.