سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد طرح‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر کوچ اجباری فلسطینیان، مصداق جنایت جنگی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  روزنامه القدس العربی، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد طرح‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر کوچ اجباری فلسطینیان در سطح جنایت جنگی است.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: طرح‌های اسرائیل برای اجرای عملیات «تخلیه اجباری» خانه‌های منطقه بطن الهوی در روستای سلوان قدس نمونه دیگری از سیاست جنایتکارانه اسرائیل در مهاجرت اجباری فلسطینیان است.

صالح الحجازی، معاون مدیر دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا سازمان عفو بین الملل گفت: ادامه اقدامات برای به جریان انداختن این پرونده در دادگاه، بعد از اعتراض‌ها به عملیات تخلیه اجباری خانه‌های منطقه شیخ جراح در قدس ادامه دارد، اما اسرائیل آتش خشونت را شعله ورتر کرده است و تجاوزات سازمان یافته علیه حقوق بشر فلسطین را اعمال می‌کند.

او افزود: رژیم صهیونیستی از چند سال پیش به توسعه غیرقانونی شهرک‌ها در منطقه سلوان اقدام و طی سال‌ها بیش از ۲۰۰ فلسطینی را مجبور کرده است تا خانه خود را ترک کنند. اعتراض‌های اخیر چه در داخل و چه در سطح بین المللی علیه عملیات «تخلیه اجباری» در منطقه شیخ جراح آشکارا این پیام را می‌رساند که عملیات مصادره اراضی که اسرائیل به آن اقدام می‌کند بی پاسخ نخواهند ماند و سران اسرائیل باید هرچه سریعتر روند تخلیه اجباری خانه‌های منطقه بطن الهوی را متوقف کنند.

به گفته الحجازی کوچاندن و «تخلیه اجباری» نقض آشکار قانون بین المللی درباره ممنوعیت تخلیه اجباری منازل است که در سطح جنایت‌های جنگی قرار دارد.

او ضمن انتقاد شدید از مقامات رژیم اشغالگر افزود: باید صریح باشیم، مسئولیت بر عهده آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا و جامعه جهانی است که مانع از ادامه اقدامات اسرائیل و سیاست‌های آن در کوچ اجباری فلسطینی‌ها و سلب مالکیت خانه‌های شوند. به جای اینکه به اسرائیل اجازه داده شود تا با مجازات نشدن حقوق فلسطینی‌ها را زیر پا بگذارد باید تلاش‌ها برای جلوگیری از سرکوب‌های برنامه ریزی شده، همسو و متحد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار