عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان اعلام کرد آمریکا، غرب و کشور‌های عربی لبنان را محاصره کرده‌اند اما بیروت هرگز تسلیم توطئه آنان نخواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «محمود قماطی»، عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان و وزیر پیشین این کشور اعلام کرد فساد در دستگاه‌های داخلی غالب است و غارت، سرقت و کلاهبرداری دلیل اصلی بحرانی است که به آن رسیده‌ایم، اما این را نباید فراموش کنیم که آمریکایی‌ها، کشورهای غربی و عربی ما را محاصره کردند و پول ما را مصادره می‌کنند، از ورود ارز به لبنان جلوگیری می‌کنند و با تمام وجود ما را در فشار گذاشتند تا تسلیم شویم، اما ما هرگز تسلیم نمی‌شویم.

او طی مراسمی که به همت حزب‌الله برگزار شده بود از شهرداران منطقه «صیدا» و کمیته فوریت‌های بهداشتی و پزشکی که در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا در لبنان تلاش بسیاری کرده بودند، تقدیر کرد.

قماطی در ادامه گفت: ما به دنیا و به فساد در داخل کشور می‌گوییم که لبنان سقوط نخواهد کرد، اگر چنین شود حزب الله همه منافع شما را نابود می‌کند و اهداف شومی را که بدنبالش بودند را به خودتان برمی‌گرداند. حزب‌الله لبنان را ضعیف رها نمی‌کند.

قماطی افزود: امروز ما از مقامات و افراد مربوط به تشکیل دولت جز قلب‌هایی از سنگ، احساسات منجمد و وجدان‌های مرده چیز دیگری نمی‌بینیم. احساس مسئولیت در آن‌ها مرده است و فقط به دنبال فرقه‌گرایی و قدرت هستند.

او گفت: اولویت اول باید ملت، شهروندان و وطن باشد زیرا مردم نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند تا در خدمت آن‌ها باشند نه اینکه مردم در خدمت نمایندگان باشند و ظلم به مردم به این ترتیب نباید ادامه یابد چون که مردم دیگر نمی‌توانند صبور باشند و تحمل کنند.

تشکیل دولت جدید در لبنان به نخست وزیری سعد الحریری به علت اختلاف بر سر وزرا و متخصص یا سیاسی بودن آنان، چندین ماه است که به تعویق افتاده و گویا لبنان دچار بن بست سیاسی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار