استان‌های البیضاء، مأرب، الحدیده و صعده یمن در ۲۴ ساعت گذشته آماج حملات هوایی جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی المسیره، شهرستان‌های ناطع و ذی ناعم در استان البیضاء طی ۲۴ ساعت گذشته چهار نوبت، شهرستان صرواح در استان مأرب سه نوبت و شهرستان کتاف در استان صعده یک نوبت بمباران شد.

یک منبع در اتاق عملیات افسران رابط گفت: نیرو‌های متجاوز به یمن و مزدوران آنان طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ بار توافقنامه آتش بس را نقض کردند که پرواز هواپیما‌های جاسوسی بر فروز شهرستان‌های الدریهمی و الفازه و الجبلیه در چهار نوبت و پرتاب بمب از جمله آنهاست.

جنگنده‌ها نیز در پنج نوبت بر فراز حریم هوایی مناطق کیلومتر ۱۶، المنظر و شهر الحدیده پرواز کردند. ۱۹ فروند هواپیمای جاسوسی نیز بر فراز حریم هوایی التحیتا و الدریهمی و الفازه و الجبلیه به پرواز در آمدند. ۹ مورد حملات توپخانه‌ای و ۱۱۰ مورد نقض توافقنامه آتش بس با شلیک از سلاح‌های مختلف از دیگر موارد نقض این توافقنامه بوده است.

جنگنده‌های سعودی در شش سال گذشته بیش از ۲۶۰ هزار بار یمن را بمباران کرده‌اند، با این حال صد‌ها عملیات هوایی طی سال‌های ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۶ در این آمار نیامده است. همچنین از ابتدای سال میلادی جاری هزار بار مناطق مختلف یمن مورد حمله جنگنده‌های سعودی واقع شده‌اند.

وزارت حقوق بشر یمن درباره جنایات ائتلاف متجاوز در شش سال گذشته در گزارشی اعلام کرد: هزاران حمله نظامی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، منجر به کشته شدن ۴۳ هزار و ۵۸۲ غیر نظامی، از جمله ۷ هزار و ۹۹۹ کودک و ۵ هزار و ۱۸۴ زن شده است.

وزارت حقوق بشر یمن با اشاره به اینکه نرخ فقر در این کشور به بیش از ۸۵ درصد و نرخ بیکاری به بیش از ۶۵ درصد رسیده است، افزود: ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دچار فقدان امنیت غذایی هستند. این گزارش همچنین می‌افزاید، ائتلاف سعودی با شکنجه‌های روحی و جسمی، حقوق هشت هزار و ۱۰۰ اسیر را نقض کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار