رئیس جمهور فرانسه که از روز جمعه برای افتتاح بازی‌های المپیک در توکیو به سر می‌برد امروز شنبه با نخست وزیر ژاپن دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که از روز جمعه برای افتتاح بازی‌های المپیک در توکیو به سر می‌برد امروز شنبه با یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن دیدار کرد.

وی سپس با رؤسای چندین شرکت بزرگ ژاپنی از جمله نیسان دیدار کرد.

مکرون و سوگا که در کاخ آکاساکا در قلب توکیو با هم دیدار کردند، به خبرنگاران توضیحی درباره این دیدار ندادند.

مکرون در توئیتی مشارکت «استثنایی» که فرانسه و ژاپن را با هم انسجام داده است ستود. مکرون گفت: «در زمانی که ما همگی علیه کرونا می‌جنگیم و برای رونق اقتصادی تلاش می‌کنیم، این مشارکت یک قدرت است».

در بیانیه مشترکی که پس از این دیدار منتشر شد «مکرون و سوگا بر ضرورت تحقق دستیابی به منطقه آزاد اقیانوس هند-آرام، منطقه‌ای فراگیر و براساس حاکمیت قانون» تأکید کردند. این در حالی است که بلندپروازی‌های چین در این منطقه سبب نگرانی ژاپن و همچنین قدرت‌های غربی شده است.

آن‌ها همچنین به همکاری فرانسه-ژاپن برای مبارزه با افزایش گرمای زمین اشاره کردند و آن را «نه تنها یک ضرورت بلکه محرکی برای نوآوری و ایجاد فرصت‌های شغلی دانستند و درباره تقویت روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور ابراز امیدواری کردند».

رئیس جمهور فرانسه سپس در دیدار با چند تن از رؤسای شرکت‌های ژاپنی از جمله مدیرکل نیسان از جذابیت کار با این شرکت‌ها برای فرانسه گفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار