وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در طول هفته ای که گذشت، بیش از ۳۰ هواپیما و پهپاد خارجی که مشغول جاسوسی در مرز‌های روسیه بودند رهگیری شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در طول یک هفته ای که گذشت، بیش از ۳۰ هواپیما و پهپاد خارجی که مشغول جاسوسی در مرزهای روسیه بودند، از سوی رادارهای روسی رهگیری شدند.

روزنامه «کراسنایا زوزدا» به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: سی و سه هواپیمای جاسوسی خارجی و یازده پهپاد شناسایی که تمامی  پرواز‌های آن‌ها از سوی  رادار‌های روسی کنترل می‌شد، رهگیری شدند.

همچنین طبق این گزارش، جنگنده‌های روسی دو بار برای اسکورت هواپیما‌های خارجی به منظور جلوگیری از نقض مرز‌های این کشور به پرواز درآمدند.

روزنامه «کراسنانا زوزدا» همچنین به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: هیچگونه تخلفی مرزی مجاز نیست.

این در حالی است که هفته گذشته نیز همین روزنامه به نقل از وزارت دفاع روسیه از ردیابی ۵۰ هواپیمای جاسوسی و پهپاد‌ خارجی که برای انجام عملیات شناسایی در نزدیکی مرز‌های این کشور دیده شده بودند، خبر دادند.

اینفوگرافیک روزنامه نشان می‌داد که ۴۰ هواپیمای جاسوسی خارجی و ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین در هفته گذشته در مرز‌های دولتی روسیه عملیات شناسایی هوایی انجام دادند. تمام پرواز‌های هواپیما‌های جاسوسی خارجی از سوی ایستگاه‌های راداری روسیه ردیابی شدند.

پیشتر، وزارت دفاع  روسیه اعلام کرد این کشور قصد دارد قرادادی برای به‌کارگیری ۱۰ سامانه دیگر از پدافند دفاع موشکی اس-۵۰۰ (S-500) و چندین سامانه ضدموشکی را منقعد و به این وسیله پدافند هوایی خود را تقویت کند.

این منبع زمان تحویل گرفتن این تجهیزات را در نیمه اول سال ۲۰۲۲ اعلام کرد. پیش‌تر سامانه روسی اس-۵۰۰ توانست یک موشک بالستیک را رهگیری و منهدم کند.

اکنون رسانه‌های روسی می‌گویند این نوع سامانه موشکی قادر به رهگیری موشک‌های مافوق صوت نیز هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار